בעיות לב והתקרחות גברית

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין התקרחות בגברים לקיום תסמונת מטבולית ובנוסף על קשר לקיומם של תסמינים מטבוליים משלימים ובהם רמת כולסטרול HDL-C גבוהה.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבנשירת שיער
התקרחות. מקור: ויקיפדיה ברישיון cc3-sa-by מאת: David lewis\ Smobserver

בעיות לב והתקרחות – סיכון לתסמונת מטבולית בגברים מקריחים

 

מחקר חדש מצביע על סיכון מוגבר לתסמונת מטבולית בקרב גברים עם התקרחות גברית מסוג אלופציה אנדרו גנטית  Andro-genetic Alopecia -AGA.

המחקר התפרסם בכתב העת הבריטי לדרמטולוגיה British Journal of Dermatology ובחן האם ישנו קשר בין תסמונת מטבולית Metabolic syndrome  לבין התקרחות גברית מסוג אלופציה אנדרו גנטית. המחקר זה שנערך בקרב 740 גברים בגילאי 40-91 מטיוואן בחן את הנושא על רקע מחקרים אחרים בתחום שהצביעו על קשר ישיר או חלקי בין התקרחות גברית לבין תופעות כגון מחלות לב קרדיו-ווסקולריות ומחלות לב של העורקים הכליליים, השמנת יתר, עמידות לאינסולין ועודף לחץ דם.

ממצאי המחקר העלו כי קיים קשר משמעותי בין התקרחות גברית לבין קיומה של תסמונת מטבולית. כמו כן נמצא קשר לקיומם של תסמינים מטבוליים משלימים בקרב גברים הסובלים מהתקרחות גברית וביניהם גורם מרכזי של רמה גבוהה של כולסטרול HDL-C  .

בקרב גברים הסובלים מתסמונת מטבולית התגלה סיכון הגבוה בכ67% להתקרחות גברית. ככל שדרגת ההקרחות גבוהה יותר כך הסיכון ללקות בתסמונת גבוה יותר; בהשוואה לגברים עם התקרחות בינונית – גברים עם התקרחות גברית חמורה היו בעלי סיכון גבוה פי 2.6 לסבול מתסמונת מטבולית.

תסמונת מטבולית הקרויה גם בשם תנגודת לאינסולין או סינדרום X הינה מכלול של מספר תופעות ומחלות. אדם מוגדר כחולה בתסמונת מטבולית כאשר הוא סובל משלוש מתוך חמש תופעות : לחץ דם גבוה, רמות סוכר גבוהות בדם, השמנת יתר על פי רוחב המותניים, שיעור גבוה של טריגליצרידים בדם ורמות כולסטרול HDL.

החוקרים סבורים כי תוצאות המחקר עשויות לסייע בזיהוי מוקדם של תסמונת מטבולית בקרב גברים הסובלים מהתקרחות גברית. התערבות בשלבים מוקדמים של הסינדרום היא חשובה על מנת לצמצם את הסיכון לסיבוכים מאוחרים יותר של מחלות לב קרדיו-ווסקולריות וסכרת מסוג 2.

הקישור למחקר אודות הקשר בין התקרחות גברית לתסמונת מטבולית

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן