השפעה גורפת של מוסדות המחקר בארץ על היזמות והחדשנות

ביומד 2016: 628 המצאות חדשות בשנה, 228 חברות פעילות, 3549 טכנולוגיות פעילות, 186 הסכמי מסחור בשנה ו- 250 חברות הזנק

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
סטנט. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc2.5-by-sa. צילום: Frank C. Müller

ביומד 2016 : "השפעה גורפת של מוסדות המחקר בארץ על היזמות והחדשנות: 628 המצאות חדשות בשנה, 228 חברות פעילות, 3549 טכנולוגיות פעילות, 186 הסכמי מסחור בשנה ו- 250 חברות הזנק"

כך אמר שלמה נמרודי, מנכ"ל 'רמות' במושב שעסק בהשפעות האקדמיה על האקו- סיסטם, בכנס מדעי החיים המוביל בישראל IATI BIOMED והוסיף כי לפי המחקרים האחרונים להשקעה בחברות הזנק מהאקדמיה, סיכון מופחת משמעותית
במושב התקיימה תחרות סטארטאפ של חברות שיצאו מהאקדמיה בה זכו חברת Belkin Lazer (מקום ראשון) וחברת SynVaccine (מקום שני)

כנס הביומד הבינלאומי המוביל של ישראל, ביומד 2016 IATI-BIOMED 2016 המתקיים בין ה24 – 26 במאי, 2016, מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, ישראל.

במסגרת כנס ה- IATI BIOMED שמתקיים בימים אלה, נערך לראשונה מושב ייחודי שעסק בחשיבות האקדמיה וחברות המסחור שלה לאקו- סיסטם בארץ. במהלך המושב, חשף שלמה נמרודי, מנכ"ל חברת המסחור של אוניברסיטת ת"א ('רמות') בפני המשתתפים כי בסקר שנערך על ידי OSAGE university partners, עולה כי בין השנים 1993-2013, 221 חברות הזנק מ- 17 מוסדות אקדמיים מימשו רווחים במכפיל של 2.2 מסכום ההשקעה; סך הערך הכולל של חברות אלו – עלה על 50 מיליארד דולר; מתוך 221 החברות- 51% החזירו רווח למשקיעים ו-24% החזירו למעלה מפי 5 מההשקעות. "המסקנה המתבקשת של הסקרים", הדגיש נמרודי, "היא שבהשקעה בחברות הזנק מהאקדמיה – הסיכון מופחת משמעותית". בהמשך הוסיף, כי מניתוח ראשוני של אחד ממוסדות האקדמיה, עולה שאיכות חברות ההזנק בארץ שוות ערך לחברות ההזנק בקבוצות ייחוס בארצות הברית.

באירוע הוצגו חידושים והמצאות בתחומים מגוונים בעולם הרפואה ממוסדות אקדמאיים: תרופות, דיאגנוסטיקה, מכשור ורובוטיקה רפואית. "הקדמה והדינמיקה של פיתוח התרופות משתנה במהירות. היכולות החדשות לבצע ריצוף גנטי, בעלויות של פחות מ-1000 דולר ובמהירות- לצד שילוב מודלים מתמטיים, דוחפים את עולם פיתוח הרפואה לשחרור מהיר במיוחד של תרופות לקהלי יעד הומוגניים עם תכונות פיזיולוגיות דומות", אמר נמרודי.

בהמשך, סיפר שלמה כי בסקר שנערך על ידי ה-ITTN (ארגון הגג של חברות המסחור), של 9 חברות האקדמיה המובילות, נמסרו המספרים הבאים: מדי שנה מוגשות 628 בקשות להמצאות חדשות מכל מוסדות המחקר בארץ. מתוכן- 201 חברות (כשליש) – זוכה לעבור לשלב הרישום הבא; נכון לשנת 2015 החזיקו חברות המסחור, סך של 3549 משפחות פטנטים פעילות. מתוכן, כ-34%, 1207 משפחות פטנטים (טכנולוגיות שונות) מוסחרו לחברות בין- לאומיות ו/או לחברות הזנק שהוקמו סביב אותן טכנולוגיות; מדי שנה, חברות המסחור חותמות על 186 חברות מסחור (רישיון לשימוש בטכנולוגיה, מימון מחקר, ואופציה לרישיון); נכון לראשית 2016 קיימים 796 הסכמי מסחור, כשרבים מתוכם מייצרים הכנסות במאות מיליוני ומיליארדי דולרים- מתוכם, קיימות 250 חברות הזנק פעילות.
במסגרת המושב, נערכה תחרות סטארט- אפים ייחודית: מתוך 197 החברות הפעילות בתחום הבריאות שיצאו מהאקדמיה נבחרו 10 חברות להציג באירוע הגמר. מתוכן, חברת Belkin Lazer, הוכרזה על ידי השופטים כזוכה במקום הראשון וקיבלה המחאה על סך 12,000 דולר (וועדת שופטים הורכבה מהבכירים הבאים: אילן כהן, שותף בחברת Reinhold Cohn & Partners; גדעון שטיין, BioLineRx; ירון דניאלי, מנכ"ל El-Cobra; וליאור שב, שותף מנהל בAccelmed broad- partners ). במקום השני זכתה חברת Synvaccine שקיבלה המחאה בסך 6,000 דולר שנבחרה על ידי הקהל בהצבעה פתוחה.

חברת Belkin Lazer, שזכתה במקום הראשון, מפתחת לייזר לטיפול של שניה אחת במחלת הגלאוקומה, מחלה כרונית ומעוורת. החברה נמצאת בשלב מתקדם של סיום בניית האב- טיפוס הראשון, עם צפי של שלוש שנים בשוק. הזוכה במקום השני, חברת Synvaccine, מפתחת טכנולוגיה ייחודית לתכנון ממוחשב וייצור של וירוסים. הטכנולוגיה מאפשרת לשלוט ברמה גבוהה במאפייני הוירוס, ובכך להתאים אותו לצרכים רפואיים שונים, ובראשם וירוס אונקוליטי כתרופה לסרטן. סינווקסין פותרת את הבעיה בכך שהיא אינה מחפשת את הווירוס המתאים – אלא מתכננת ומייצרת אותו.

כנס IATI BIOMED, אחד מהאירועים המובילים בעולם בתחום הביומד והאירוע הגדול של תעשיית מדעי החיים הישראלית, נערך זו השנה ה-15, בין התאריכים 24 – 26 במאי, 2016. האירוע, שמיצב את עצמו במשך השנים כמקום המפגש העיקרי לאנשי מקצוע מתחום הבריאות מישראל ולרבים מן העולם, כולל כנס שדן בנושאים הבוערים ביותר בתחום בהשתתפות דוברים בכירים ביותר: הבטחת הטיפולים האימונו-אונקולוגים ; תפקיד הרובוטים במערכת הבריאות ; הפרעות נוירולוגיות ; אבחנות וטיפולים מותאמים אישית, רפואה מכוונת ושימוש בסמנים ביולוגיים; חידושים בטיפול מחלות לב ; חדשנות טכנולוגית, טכנולוגיות רפואיות והעברתן מאקדמיה לתעשייה; טכנולוגית מידע בתחום הבריאות ושימוש בכלים דיגיטליים ברפואה (Health IT) ; "הילדים החדשים בבלוק": מיקרוביום, עריכה ותרפיה של גנים; אתגרים והזדמנויות בשלבים מוקדמים של חברות מדעי החיים.

לצד הכנס מתקיימת תערוכה של חברות מהתעשייה ומתחם ייחודי בו יציגו חברות סטארט אפ ישראליות את הפיתוחים האחרונים והחדשניים ביותר בתעשיית מדעי החיים.

תכנית הכנס:

http://kenes-exhibitions.com/biomed2016/conference/preliminary-program/

לינק לאתר הכנס: http://kenes-exhibitions.com/biomed2016/

דילוג לתוכן