מבוא לספר כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים

מבוא לספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'ין לוקווד. הוצאת אופוס

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהרפואה משלימה
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

מבוא לספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

מבוא לספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'ין לוקווד. הוצאת אופוס, 2006.

העולם המערבי נהנה כיום משפע שלא נודע כמוהו קודם. אפילו מצבם של העניים בארצות הברית טוב ממעמד הביניים במדינות אחרות. מעמדנו הכלכלי נמדד במידה הולכת וגוברת על-פי היכולת שלנו לצרוך כמויות גדולות מתוך מבחר מוצרים ושירותים גדול יותר, שנוצרים למען נוחיותנו, הנאתנו ורווחתנו.
אבל האם שגשוג כלכלי פירושו גם אושר גדול יותר? לרבים מאיתנו מציקה הידיעה שכל השפע החומרי אינו מביא עמו גם אושר רב יותר. למרות מכשירי החשמל המשוכללים העומדים לרשותנו, נראה שיש לנו פחות זמן ליהנות. מערכות היחסים שלנו נתונות בלחץ בשל עבודות תובעניות, חוסר זמן ובידוד חברתי, כשכל אחד מאיתנו מנסה להגשים את הגרסה שלו או שלה לחלום האמריקני. יש לנו תחושה מעיקה שאולי איננו משאירים לנכדים שלנו עולם בריא, ושאם שאר העולם יגיע לרמת העושר החומרי שאליה הגיעו אזרחי ארצות הברית, אימא אדמה תתמוטט תחת העומס ותגווע.

לא חשוב עד כמה אנחנו מצליחים בחיינו המקצועיים, בסופו של דבר איננו שבעי רצון מההשפעה של ההצלחה החומרית על תחושת הרווחה שלנו. איננו יודעים מה הדבר בדיוק, אבל משהו חסר. במרוץ להשגת שליטה בזמן ובנכסים שלנו, אנחנו מנסים להשליט יותר סדר בחיינו ולהתארגן בצורה טובה יותר, ושני אלה הם צעדים בכיוון הנכון. ואולם אנחנו מרגישים שהשורש לתחושת חוסר הסיפוק טמון עמוק יותר מתחת לפני האדמה.
ספר זה מיועד לאנשים שרוצים להבין מהו אותו דבר עמוק יותר שנמצא מתחת לפני האדמה, ולנקוט צעדים שיהפכו את חייהם לפשוטים יותר, מתוך כבוד לפלנטה שלנו. זהו ספר לאנשים שאכפת להם מן הסביבה, מהאדמה ומעתידו של כדור הארץ, לאנשים שרוצים לשמר את המשאבים הטבעיים ולמלא את פעילותם היומיומית במשמעות רבה יותר. הוא נועד לאנשים שמבקשים להקדיש זמן רב יותר למערכות היחסים שלהם ולעשיית דברים שמהנים אותם באמת. הספר מיועד לאלה שמביטים גם מעבר לארגון החיים שלהם, ורוצים לנקוט צעדים משמעותיים שיובילו לסגנון חיים שיישמר את עתיד הפלנטה והציוויליזציה שלנו.

אני יודעת שכל זה נשמע קצת כבד, אבל כמו כל שינוי שאנחנו עושים בחיינו, אנחנו מתחילים בהבנת המצב הנוכחי שלנו ואיך הגענו אליו, מציבים לפנינו מטרות ריאליות ואז נוקטים פעולה – צעד אחרי צעד.
"חיי פשטות" מתחיל במקום שבו אתם נמצאים, עובר לחשיבה על האפשרויות שלפניכם, ואז לבחירת האפשרויות שיובילו אתכם לדרך חיים אותנטית ופשוטה יותר. תצוידו בשפע של עצות כיצד להתחיל, ובתרגילים – מהם מוכרים ומהם חדשים – שיעזרו לכם להבהיר לעצמכם מה המטרות שעומדות בפניכם ולהחליט איזו פעולה עליכם לנקוט.

כיצד הספר מאורגן
כדי לסייע לכם לפתח את הגישה האישית שלכם לחיים פשוטים, הספר מחולק לחמישה חלקים:
חלק ראשון, "מה הם חיי פשטות?", מעניק סקירה מקיפה על האופן שבו החיים הסתבכו והגיעו למצב שבו הם נמצאים היום; ההיבטים הרוחניים של הפשטת החיים; איך להחליט מה המשמעות של כל זה לכם, למשפחתכם ולעתיד; מה ההיסטוריה ותרבויות אחרות יכולות ללמד אותנו על חיים פשוטים.
חלק שני, "הכסף שלכם הוא החיים שלכם!", בוחן איך היחס שלכם לכסף משפיע על כל דבר שאתם עושים. חלק זה מעניק לכם תוכנית מעשית לסילוק חובות, מראה לכם איך ליצור עבודה שתשקף את הערכים שלכם, מציע צעדים בדרך לעצמאות כלכלית ומסייע לכם להחליט אם להישאר במקום המגורים הנוכחי שלכם או לעבור למקום אחר. תלמדו שחיים פשוטים אין פירושם חיי עוני, אך בו בזמן תלמדו גם איך לחיות טוב יותר עם פחות כסף.
חלק שלישי, "הדברים הבסיסיים בחיים: אוכל, ביגוד, ומחסה", נכנס לפרטי הפרטים של הנושא, ומיישם את עקרונות חיי הפשטות בשלושת התחומים הבסיסיים ביותר של החיים. כאן תלמדו על דברים יומיומיים רבים שיש להביא בחשבון, וכן על רעיונות לשינויים גדולים יותר שאולי תרצו לעשות.

חלק רביעי, "משפחה, חברים, קהילה", סוקר את מערכות היחסים שלכם ואיך הן מעודדות או מגבילות את הניסיון שלכם לפשט את חייכם. הוא עונה על השאלות איך לגדל ילדים שמכבדים את הסביבה ושואבים את הזהות שלהם מערכים ומאידאלים, ולא מדברים חומריים, אילו תפקיד ממלאת החברה שלכם בתוכנית שלכם לחיים פשוטים יותר, ואיך סגנון חיים פשוט יותר משפיע על נישואים ועל מערכות יחסים. כאן תמצאו את התשובות לשאלות אלה ועוד, וכן עצות איך להתחיל את תהליך פישוט החיים, ואיך להפיק תועלת מרעיונות של אנשים אחרים ומתמיכתם.
חלק חמישי, "מה אם כולם היו עושים זאת?", בוחן את ההשפעות הכלכלית והפוליטית של מגמת חיי הפשטות ומציג כמה שאלות על האופן שבו שינויים בקנה מידה גדול בחברה שלנו, במטרה לפשט מרצון את החיים, ישפיעו על מוסדות, כמו ממשלות, מקומות עבודה, מערכות חינוך ומערכות כלכליות.

לרכישת הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" בהוצאת אופוס 

דילוג לתוכן