מלגות לימודים לתואר ראשון

מידע על מלגות לימודים לקראת תואר ראשון

מערכת האתר

עודכן בתאריך

לימודי בריאות ורפואה
בניין לימודי רפואה של הטכניון בחיפה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC BY מאת Golf-Bravo

מלגות לימודים לתואר ראשון

מלגת לימודים היא מכשיר סיוע פיננסי המהווה סיוע כספי לסטודנט בקבלה ותשלום של שכר לימוד אקדמאי בהתבסס על ציוניו. בכדי לקבל מלגת לימודים אקדמאית עבור התשלום למוסד האקדמאי הרצוי יש להשיג ציונים טובים, ובעיקר להתמקד בין 5 ל-10 האחוז מן התלמידים הטובים ביותר בכיתה. מלגות לימודים ניתנות לרוב עבור ציוני לימודים טובים אך ניתנות לעיתים גם למועמדים בעלי מצוינות אומנותית או ספורטאית ואף שילוב של השניים. ישנם סוגים רבים של מלגות לימודים- מלגות לימודים לעולים חדשים, מלגות לימודים לתואר ראשון, מלגות לימודים לתואר שני, מלגות לימודים למבוגרים, מלגות לימודים לקורסים, מלגות לימודים בחו"ל, מלגות לימודים לחיילים משוחררים וללוחמים, מלגות לימודים לחרדים,

בניגוד למענקים כספיים, מלגות לימודים הן סוג של הכרה שונה בהישגיו הלימודיים של המועמד ללימודים. מלגות הלימודים מהוות לא רק הכרה בעבודה הקשה שהשקיע הסטודנט בקריירה האקדמאית אלא גם מהוות הזדמנות להמשיך בהצלחה זו. במילים אחרות, אין מדובר רק בהכרה בהישגים קודמים אלא בהשקעה בעתיד הסטודנט. שלא בדומה למענקים כספיים, מלגות לימודים מייצגות השקעה בעתיד, וכמו כל השקעה בעתיד, גם הן כרוכות בלקיחת סיכון מסוים. יחד עם זאת, סיכון זה מעיד גם על הביטחון שיש למעניק המלגה במקבל מלגת הלימודים.

מלגות לימודים ניתנות לסטודנטים בעלי רקורד לימודי מצטיין ויוצא דופן אך ללא יכולת פיננסית לשלם על לימודי תואר ראשון ותואר שני. אלו הן כמה מהיתרונות שיש בקבלת מלגת לימודים-

  • מלגות הלימודים מאפשרות להמשיך את מסלול הלימודים מהתיכון אל עבר תארים מתקדמים ללא הפסקות המוקדשות לעבודה וחסכון כספים הנדרשים עבור שכר הלימוד. מעברים קצרים מהתיכון לתואר הראשון ולאחר מכן לתואר השני לא רק מאפשרים לסטודנט לפתח ולקדם קריירה במהירות קצרה יותר, אלא גם שומרים על חדות יכולות הלימוד ומונעים "חלודה".
  • מלגות הלימודים מקנות למקבל המלגה ביטחון שמוסד הלימודים והחברה עצמה מאמינים בו וביכולותיו לתרום לחברה ולכלכלה בכך שהן נוטלות על עצמן את העלויות הכספיות הכרוכות בלימודיו. ביטחון זה תורם רבות לביצועים האקדמיים של מקבל מלגת הלימודים שעבורו היא תגמול וסמל לעבודה הקשה ולמסירות ללימודיו. זה מהווה תמריץ אישי לסטודנט להצלחה.
  • כאמור, קבלת מלגה הינה סימן ליכולות המיוחדות של מקבל המלגה ושל האמון הניתן בו. זה מהווה יתרון עבור מקבל המלגה בקבלה לעבודה על פני מועמדים אחרים ותוספת חשובה לקורות החיים של המועמד.
  • מלגת הלימודים מאפשרת לסטודנט להקדיש את כל זמנו או את מרב זמנו ללימודים. כך מתאפשר לסטודנט שלא לעבוד או לעבוד בהיקף נרחב יותר ללא פגיעה בלימודיו.

דילוג לתוכן