ראשי » דיאטה והרזיה, חדשות חמות, כתבות-מרכזיות-ראשי, תוספי מזון, תזונה » תוספי מזון להרזיה

תוספי מזון להרזיה

תוספי מזון שעוזרים למניעת השמנה וגם להורדת משקל עודף
מבין אלו הסובלים מעודף משקל, רבים מצמצמים במידה דרסטית, או מוציאים בכלל מהתפריט, מזונות מכילי שומן. נוהג זה פסול מעיקרו – הם רק יעלו יותר במשקל. חומצות שומן חיוניות חשובות לדפנות התאים ולמוח. חלק ניכר מהמסה של המוח היא שומנים.

גרוע עוד יותר הוא מצבם של אלו שבמקום קלוריות משומן, צורכים מזונות מכילי פחמימות ריקות כדי לספק את צרכי הגוף באנרגיה. הגרוע מכולם הוא סירופ תירס, הוא כמעט לחלוטין הופך לטריגליצרידים ונאגר ברקמות השומן, במקום לספק קלוריות. סוכרים ועמילנים מזוקקים מעט יותר טובים ממנו אבל גם הם אינם בגדר מזון, שלא לדבר מזון בריאות. התפריט הבריא ביותר האפשרי הוא לאכול אך ורק מזון לא מבושל, אבל תוך תשומת לב לבל יחסר דבר, כמו למשל ויטמין B12 שמצוי כתוסף מזון, אצות ים כספקיות יודן ועוד.

יש מספר תוספי מזון שאם נוטלים אותם, ביחד עם מזון בריא, הם עוזרים להתגבר על בעיות של עודף משקל. אחד מהם הוא L-גלוטטיון. חומצה אמינית זו מרסנת רעב ותשוקה לאכילת יתר, מתוך שהיא מגיעה אל המוח ושם מונעת ממנו לאותת על רעב מדומה – רק לגבי רעב של ממש המוח ימשיך לאותת. בניסוי עם בעלי חיים שנערך בשנת 1996 ב”דיוק מדיקל סנטר” בארה”ב, נמצא שצריכת L-גלוטטיון מכוונת יותר קלוריות משומן להישרף כאנרגיה ופחות שומן מופנה למאגרים.
תוסף מזון שני שעוזר הוא הצמח גימנמה סילבסטר או תכשירים המוכנים ממנו. זהו צמח הגדל בר באפריקה ובהודו. הוא נמכר כתוסף מזון. יש בו מולקולות דמויות גלוקוז שמטעות את בלוטות הטעם בלשון לחשוב שהגיע גלוקוז וכך אנשים אוכלים פחות. במחקר שפורסם בעיתון המקצועי פיזיולוג’י אנד ביהוויאר בשנת 1983 נמצא שאנשים שנטלו גימנמה איבדו את התשוקה הבלתי נשלטת שהייתה להם לדברי מתיקה והם שלטו על יצר האכילה אפילו מול שולחן מלא ממתקים. שתיית מים קרים או מקלחת קרה גורמים לשחרור אנרגיה מן השומן החום שמצוי בגוף. זהו שומן פעיל מבחינה מטבולית והוא יכול מידית להיות מנוצל לאנרגיה.

תפקוד נכון של בלוטת התריס חשוב ביותר. אצל מרבית הסובלים מעודף משקל, בלוטת התריס פועלת בתת פעילות. צריכה נאותה של אצות ים טחונות עם מספר אגוזי ברזיל או סלניום בכמוסות, תעזור לשקם את פעולת הבלוטה אם זו לא נפגעה מדי.
מגנזיום הינו מינרל חשוב ביותר – הוא נוטל חלק ביותר מ- 300 תהליכים מטבוליים בגוף הבעיה איתו היא שאין הוא נספג טוב כתוסף. אם יש תוספים שלו בצורת אבקה, הם יקלטו טוב יותר. הוא מצוי בירקות ירוקים וזרעונים. חשוב שהירקות הירוקים יהיו מגידול אורגני או יכללו צמחי בר אכילים. בבדיקת השוואה בין עלי אפרסק שגודלו ללא דשנים כימיים לעומת אלו שגודלו עם זבל אורגני אבל גם עם דשן כימי, נמצא שבעלים שגודלו לחלוטין בחקלאות אורגנית, היה פי 3 יותר מגנזיום. יש הרבה מגנזיום גם בזרעי תבלין שונים.
בניסוי עם בני אדם\, שנערך בשנת 2005 ופורסם בעיתון המקצועי ג’ורנאל אוף קליניקל נוטרישן, נמצא שמיצוי של עלי תה ירוק מגביר התפרקות של רקמת שומן וגם מצמצם תחלואה בסרטן.
גוגול הוא צמח מרפא בו משתמשים ברפואה היורוודית כנגד כאבי פרקים. במחקר איתו נמצא גם שאצל אנשים שעשו התעמלות אירובית ונטלו אותו, פירוק שומנים מיותרים היה פי 5 יותר לעומת אצל אלו שעסקו בפעילות אירובית, אבל ללא צריכת צמח מרפא זה.

מקורות

Use these supplements to stop cravings, burn fat and energize your workouts
Wednesday, July 11, 2012 by: PF Louis
http://www.naturalnews.com/036437_cravings_burn_fat_supplements.html#ixzz20OOk2Qye

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0NAH/is_7_38/ai_n27889683/

Using the Cold to Boost Your Metabolism

http://www.naturalnews.com/033356_junk_food_cravings.html

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466