אבטיח כנגד לחץ דם גבוה

למרות מתיקותו הרבה, לאבטיח יש תכולת ויטמינים ורכיבים מזינים מגוונת וביניהם ליקופן, נוגדי חימצון כמו ויטמין C וחומצות כמו L-citrulline . תכולת ל-ציטרולין L-citrulline שמכיל האבטיח דומה לחומצת האמינו L-arginineוהראשונה מומרת בגוף לשניה. חומצת האמינו ל-ארגינין מועילה בין היתר לויסות לחץ הדם. השימוש ב L-citrulline אינו כרוך בתופעות לוואי שמקשות על מבוגרים לדוגמה לצרוך את חומצת האמינו ל-ארגינין L-arginine כמו שלשולים, בחילה, בעיות במערכת העיכול ועוד.

מכשור למדידת לחץ דם. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. מאת: Steven-Fruitsmaak
מכשור למדידת לחץ דם. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. מאת: Steven-Fruitsmaak

ממצאי המחקר מעלים: תוסף תזונה המופק ממיץ אבטיח מסייע להפחתת יתר לחץ דם קל ובינוני

ממצאי המחקר העלו כי בקרב כל תשעת הנבדקים שעברו את הניסוי (בני 51 עד 57 שנים, גברים ונשים שסבלו מיתר לחץ דם ברמה נמוכה או בינונית) נמצא אפקט משמעותי של השפעת השימוש בכמוסות של תוספים ממיצוי אבטיח, לאחר שישה שבועות של שימוש יומיומי בתוסף זה על לחץ הדם (על לחץ הדם brachial pulse pressure (bPP), aortic SBP (aSBP),)

בסיכום ממצאיהם מציינים החוקרים כי השימוש במיצוי האבטיח בכמוסות ובו ל-ציטרולין נמצא כמועיל להפחתת מצב של עודף לחת דם במבוגרים וכי אפיק טיפולי זה עשוי להוכיח את עצמו כמועיל במיוחד לאור הקושי לטפל במבוגרים הסובלים מעודף לחץ באמצעות ל-ארגינין למשל הגורמת לתופעות לוואי כאמור. זאת ועוד, החוקרים מציינים כי ל-ציטרולין הוא בעל תכונות מועילות נוספות – הוא מכיל כמויות גדולות של ויטמין A, ויטמין C, סיבים תזונתיים, ליקופן שהינו נוגד חימצון יעיל, אשלגן וויטמין B6.

ממצאי המחקר התפרסמו על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת מדינת פלורידה שבארצות הברית בכתב העת האמריקאי בנושא יתר לחץ דם American Journal of Hypertension