אוסטיאופתיה בבית החולים

משלחת מיפן הגיעה ללמוד רפואה משלימה בתחום האוסטיאופתיה מהמאסטר הישראלי בבית החולים רמב”ם בחיפה

הרפואה המשלימה והפילוסופיה הרוחנית שביסודה התפתחה במזרח הרחוק אך תורות אלטרנטיביות רפואיות אחרות פותחו גם במקומות אחרים בעולם והן משמשות מוקד משיכה של רבים במזרח הרחוק. לאחרונה הגיעה למרכז הרפואי רמב”ם – (בית החולים רמב”ם בחיפה) משלחת שכללה 12 יפנים, שהגיעו ארצה על מנת ללמוד את שיטת האוסטיאופתיה מהמומחה המוכר עד מאד ביפן- המאסטר הישראלי, מרווין ולדמן.

שלד גוף האדם. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי. מאת: adyofHats Mariana Ruiz Villarreal
שלד גוף האדם. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש חופשי. מאת: adyofHats Mariana Ruiz Villarreal

לרבים בישראל השיטה אינה מוכרת . מהי אם כן, הרפואה האוסטיאופתית ?

רפואה אוסטיאופתית – אוסטיאופתיה Osteopathy היא שיטת טיפול פארא רפואה, שיטת טיפול המוגדרת כרפואה משלימה שבה עושה המטפל שימוש בידיו במגע עדין ולא חזק כמו לדוגמא עיסוי עדין או מישוש לטיפול ולאיתור מקורות של כאבים בגופנו. המענה הטיפולי של אוסטיאופתיה הוא הוליסטי וכולל טיפול מקיף גם בבעיות אורטופדיות אך גם במקורותיהם בטיפול שאינו סימפטומטי, ומתייחס למגוון היבטים רחב של האדם המטופל. הרפואה האוסטיאופתית עושה שימוש בכלים ייחודיים בשילוב כלים מתחום הרפואה הקונבנציונאלית.

השיטה מאתרת מקורות של כאב ובעיות אורתופדיות של מערכת השלד-שריר ומעניקה לבעיות הנוגעות לקשר הביו-מכני שרירים-שלד לבין תפקוד האיברים –כולל האיברים פנימים, מענה וטיפול. הטיפול משלים אך לעיתים קרובות משמש כטיפול מרכזי ולא רק כטיפול נלווה לשיטות הרפואה המסורתית גם כפתרון רפואי משלים וגם כחלק מפילוספיית חיים כוללנית של אורח חיים בריא.

לפני כ-130 שנה, ד”ר מרטין ליטלג’ון וד”ר אנדרו טיילור סטיל פיתחו את השיטה בארה”ב ומאז השימוש בה הפך שכיח יותר ויותר בארצות כמו ארה”ב, בריטניה, ניו-זילנד ואוסטרליה. בארה”ב המטפלים באוסטיאופתיה הם רופאים בעלי רשיון לעסוק ברפואה עם התמחות בתחום זה. בארצות הברית פועלים 29 בתי חולים על בסיס השיטה האוסטיאופתית.

מרווין ולדמן הוא מומחה בתחום האוסטיאופתיה. הוא כתב ספרים בתחום ופיתח עד מאד את האוסטיאופתיה בישראל. לפני מספר שבועות קיים בבית החולים רמב”ם בחיפה סדנה בנושא ש”הייתה מבחינת ולדמן סגירת מעגל שכן בית החולים רמב”ם הינו היחיד בישראל שמיישם את הטכניקה האוסטיאופתית ברמה הטיפולית והלימודית. מדובר בתפיסה מתקדמת של שילוב השיטה ברפואת היומיום לטיפול בכאבים. מרכז ההכשרה שהקים ולדמן ברמב”ם פעיל במסגרת בית הספר לרפואת כאב של רמב”ם לתלמידים מישראל ומחו”ל.