דיקור סיני עוזר נגד כאבים

מחקר: אקופנקטורה מסייעת לשיכוך כאבים כרוניים

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
אקופנקטורה- דיקור סיני. מקור: ויקיפדיה. מאת : Kyle Hunter

חוקרים: דיקור סיני עוזר להפחתת כאבי ראש וכאבים אורתופדיים

תחום הרפואה האלטרנטיבית זוכה בעשרים השנים האחרונות ליותר ויותר תשומת לב מחקרית אמפירית. חוקרים רבים מנסים לבחון ולהצביע על יעילות או כשלונות של טיפולים מסוגים שונים שמציע ענף הרפואה האלטרנטיבית בהשפעה על סימפטומים ומחלות שונות. אחד התחומים הנחקרים יותר הוא תחום המחקר הקשור לבחינת אפקטיביות הרפואה הסיני והדיקור הסיני- אקופנקטורה בפרט על הבריאות.

ממצאי מחקר מהעשור האחרון העלו כי לאקופנקטורה ישנן השפעות רפואיות שונות ובראשן השפעה מועילה על שיכוך כאבים כרוניים שונים. כך נמצא במחקרים כי דיקור סיני יעיל יותר בהשוואה לתרופת דמה או בהשוואה להעדר טיפול או לקבלת טיפול פלסבו על ידי דיקור סיני באמצעות מחטים שאינן בנקודות מפתח משמעותיות לפי הרפואה הסינית (אלא סתם מקומות על פני העור) בטיפול בכאבים שקושרות לבעיות אורתופדיות כמו כאבים בצוואר, כאבי גב, כאבי כתפיים, אוסטיאו ארתריטיס ואף בכאבי ראש כרוניים.

כעת, מחקר מטא-אנליזה שנערך במימון של המכון הלאומי האמריקאי לרפואה משלימה National Center for Complementary and Alternative Medicine מוכיח כי דיקור סיני הינו בעל השפעה משמעותית ומובהקת בשיכוך כאבים מסוגים שונים.

במחקרם בחנו החוקרים 29 מחקרים אמפיריים שעברו רנדומליזציה וכללו קבוצות ביקורת באיכות גבוהה שכללו סך של 17,922 נבדקים. מניתוח הממצאים עלה כי שני גורמים מרכזיים השפיעו על הפחתת כאבים מסוגים שונים: כאבי גב, כאבי כתפיים אוסטיאורתריטיס, כאבי צוואר וכאבי ראש: הגורם הראשון היה מידת האמונה שייחסו המטופלים להשפעת הטיפול- ואילו האפקט המשמעותי המובהק השני הייתה המיקום של המחטים. בדיקור הסיני מיקודם המחטים הוא בעל משמעות של השפעה על זרימת האנרגיה והוא חשוב במיוחד ובמחקר הוכיחו החוקרים כי למיקום זה היתה השפעה והוא היה בעל האפקט הטיפולי המובהק בשיכוך כאבי המטופלים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן