הכנה לבדיקת תרבית זרע

כיצד יש להתכונן לבדיקת תרבית זרע באופן אופיטמלי ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיבדיקות דם
חיידקי אי-קולי. מקור: ויקיפדיה. צילום ועיבוד באדיבות Eric-Erb and Christopher-Pooley-US-Agricultural-Research-Service

תרבית זרע Sperm Culture או SEMEN CULTURE היא בדיקה שאותה עוברים נבדקים המבקשים לברר האם התפתחו בסביבת תאי הזרע שלהם מיקרואורגניזמים שונים פתוגנים (חיידקים) ולשם בדיקה אבחונית לגבי קיומה של דלקת הערמונית – prostatitis.

מה יש לעשות לפני בדיקת תרבית זרע? דרכי ההכנה האופטימליות לקראת ביצוע בדיקת תרבית זרע, כוללות מספר שלבים המיועדים לצמצם את הסיכון לתוצאות שגויות של הבדיקה, בעקבות זיהומים מיותרים המצויים בסביבה שאינה סביבה גניטלית פנימית.

איך להתכונן לבדיקת תרבית זרע באופן מיטבי ?

ההכנה לבדיקת תרבית זרע : בסיס בדיקת תרבית הזרע הוא בבקשה מן הגבר להעביר לרשות המעבדה, דגימה של הזרע שלו באופן סטרילי ככל הניתן. לפיכך מתבקש הגבר לשפוך את זרעו לתוך כוס סטרילית ולהעביר את הדגימה למעבדה בהקדם.

במסגרת זו, חשוב להכין את הגבר הנבדק ולבקש ממנו לשפוך את זרעו באופן שטיפות הזרע הראשונות שיוצאו מן הפין, לא יוכנסו לתוך כוסית הדגימה הסטרילית על מנת שמיקרואורגניזמים שישנם על פני העור ולאורך הצינור ממנו נפלט הזרע, לא יכנסו ויצמחו בתרבית באופן שיפגע באמינות התרבית. לכן הוא מתבקש לפלוט את טיפות הזרע הראשונות מחוץ לכוסית ואת היתר לתוך הכוסית.

הנכה זו היא שגרתית אך לעיתים רבות, הנבדק אינו זוכה להכנה החשובה יותר המדגישה את הצורך להתנקות באיזור החלציים לפני הבדיקה.

לפיכך שלב ההכנה הראשון החשוב הוא לבקש מן הגבר המבצע את הבדיקה לשטוף את איזור החלציים ואת הפין בסבון על מנת לצמצם את רמת המיקרואורגניזמים שיושבים על העור שעלולים לחדור לתוך התרבית ולשבש את תוצאותיה. זאת לנוכח ממצאים מחקריים המצביעים על חשיבות סטריליזציה של הגוף לפני בדיקת תרבית זרע, באמצעות מקלחת, ניקיון הישבן, חיץ הנקבים, הפין והידיים באמצעות תמיסה מחטאת של כלור ויוד.

דילוג לתוכן