המלצות ומגבלות לגבי ניתוחים פלסטיים לקראת החופש הגדול

המלצות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית לניתוחים פלסטיים לקראת החופש הגדול

תלמידים רבים מנצלים את החופש הגדול כיד לעבור ניתוח פלסטי. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית פירסם לקראת החופש הגדול המלצות לציבור ההורים ובני הנוער בנושא ניתוח הגדלת חזה וניתוחים פלסטיים נוספים. עיקרי ההמלצות :
• האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ממליץ לבצע הגדלת חזה רק אחרי גיל 18 ורצוי אף להמתין עד גיל 21 שכן החזה עדיין נמצא בתהליך התפתחות ולא מגיע לגודלו המקסימלי. חשוב לדעת כי פעולה כירורגית עלולה לשנות את המהלך הטבעי של ההתפתחות הגופנית ולכן האיגוד מדגיש כי גם אם ההורים תומכים בניתוח, מומלץ לחכות ולבצע את השינוי רק עם תום תהליך הגדילה.
• במקרים יוצאי דופן בהם קיימת אי סימטריה חריגה, העלולה לפגוע בתפיסת הגוף ובביטחון העצמי, ניתן לבצע את הניתוח לפני וגם זאת רק כאשר נשקלו כל האופציות והובנו הסיכונים על ידי הנערה והוריה.

עוד כתבות בתחום ניתוחים פלסטיים ורפואה אסתטית:

• ביצוע ניתוח להצמדת אוזניים בולטות, על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, בגיל 10 ואף פחות מזה שכן התפתחות המבנה שלהן מסתיימת לקראת גיל 6-8. בהקשר זה ראוי לציין כי בעוד שילדות יכולות להסתיר אוזניים בולטות מאחורי שיער ארוך, אצל בנים הבעיה מתעצמת ומכאן חשיבותו של הניתוח.
• באשר לניתוח פלסטי באף, בשל העובדה כי האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 16 ניתן לבצע את הניתוח לאחר ההגעה לגיל זה.
• האיגוד מזכיר להורים ולבני הנוער כי כל ניתוח פלסטי, כרוך בהחלמה של לפחות שבוע ימים ויש לקחת בחשבון את המוכנות הנפשית והפיזית לתקופת ההחלמה ולא רק לניתוח.
• האיגוד מדגיש, כי ניתוח פלסטי יכול לחולל שינוי דרמטי ולהשפיע על תחושת הביטחון העצמי של ילדים ובני נוער, אך יחד עם זאת יש לשקול את ההחלטה לעומק ולבנות ציפיות ריאליות אשר יאפשרו למומחים לבצע ניתוחים בטיחותיים.
• האיגוד ממליץ לבני הנוער ולהורים להתעמק בתהליך. לא לסמוך על פרסומות או הנחות במחיר ולוודא שההרופא המנתח שבחרתם הוא בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הינו חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית. הוא הוקם על מנת לשמש מסגרת מקצועית לרופאים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. לפני ניתוח, ניתן להעזר בהמלצותיו ובמידע המפורסם באתר האינטרנט של האיגוד.