השיטה הקוגניטיבית ללימוד אנגלית

כיצד עובדת השיטה הקוגניטיבית ללמידת השפה האנגלית ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהלימודי בריאות ורפואה
האדם החושב. פסלו של אוגוסט רודן. מקור: ויקיפדיה. ברשיון חופשי מאת : Hans Andersen

השיטה הקוגניטיבית ללימוד אנגלית

קודם כל חשוב לומר: כל אחד יכול ללמוד אנגלית (או כל שפה אחרת) מהר ובקלות! לראייה, כל תינוק מצליח בכך במדינות דוברות אנגלית, ורמתו הקוגניטיבית נמוכה בהרבה מזו של מבוגר. יתרונו העיקרי של תינוק על גבי מבוגר הוא פשוט העדר הפחד או הבושה לטעות שוב ושוב. מבוגרים רבים מתקשים בלימוד אנגלית פשוט בגלל השיטה המסורתית והארכאית, המבוססת דקדוק (פרזנט סימפל, פרזנט פרוגרסיב…). מלבד היותה משמימה ומתישה, למידה כזו אורכת זמן רב ואינה יעילה, כך שרבים פשוט נואשים ממנה ומוותרים על השקעה בלמידת האנגלית – החשובה כיום יותר מאי פעם.

אותם אנשים וודאי ישמחו לשמוע כי לימוד אנגלית יכול להיות קל ומהיר בהרבה, ואפילו מהנה. למעשה הנאה היא חלק אינטגרלי מתהליך הלמידה. בשיטה הקוגניטיבית של חברת High Q התלמיד פשוט לומד לדבר אנגלית על ידי כך שהוא מדבר אנגלית! זה נשמע אולי מפתיע מעט, אך נסו לדמיין לימוד נגינה על פסנתר מבלי לנגן על פסנתר…

באמצעות ההתנסות הישירה בדיבור באנגלית – תחילה באופן מגושם ועם המון טעויות – ניתן להגיע לרמה של דיבור שוטף בתוך שבועות עד חודשים ספורים בלבד! כל מי ששהה בחו"ל לתקופה ממושכת חווה תהליך דומה: כשמדברים אנגלית באופן קבוע ויומיומי – הלמידה פשוט מתבצעת מעצמה באופן טבעי.

אז איך זה עובד? בשיטה הקוגניטיבית הלמידה מתבצעת בקבוצות קטנות והומוגניות יחסית (עם תלמידים ברמת פתיחה דומה). בכיתה, המורה יוצר עבור התלמידים סביבה נוחה ובטוחה לדבר אנגלית, תוך שימוש בגירויים ועזרים שונים כדי לשבור את המחסומים וגם להצית מעט את הדמיון. הלמידה הדרגתית ומתפתחת, אבל תוצאות ראשונות ניתן לראות מיד מהמפגש הראשון: היכולת להשתמש בכמה משפטי בסיס באנגלית באופן עצמאי וחלק.

במקביל לשיחות האנגלית הרבות והמגוונות הנערכות בכיתה, התלמידים יכולים גם להעשיר את אוצר המילים שלהם בעבודה עצמית בבית, בעזרת אפליקציות מתקדמות ומשעשעות שפותחו בדיוק למטרה זו. השילוב בין לימוד עצמי של מילים והשימוש בהן במפגשים הקבוצתיים – הם המתכון המושלם ללימוד אנגלית קל ומהנה בזמן קצר!
בהצלחה!

דילוג לתוכן