חוקרים מצאו את חלבון שגורם להתקרחות

בדרך אל התרופה למניעת התקרחות ? חוקרים גילו חלבון שריכוזים גבוהים ממנו קשורים לנשירת שיער והתקרחות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבריאות ויופי
התקרחות. מקור: ויקיפדיה ברישיון cc3-sa-by מאת: David lewis\ Smobserver

תשתית לפיתוח תרופה להתקרחות : חוקרים גילו חלבון בריכוז גבוה על הקרקפת גורם לנשירת שיער חזקה.

חדשות מעניינות מגיעות לסובלים מנשירת שיער דווקא מהכיוון הפרמקולוגי: חוקרים מצאו כי ריכוז גבוה של חלבון מסוים בעור גורם להתקרחות משמעותית.

נשירת שיער היא בעיה עימה מתמודדים גברים רבים וגם נשים. הסיבות להתקרחות מגוונות. הטיפולים בנשירת שיער רבים והם משתנים לפי סוג הבעיה ומקורה, ומשתרעת על שימוש בתוספי מזון וחומרים טבעיים מן הצומח לטיפול בנשירת השיער, טיפולים ותכשירים שמותזים אל העור ותרופות וביניהם תכשירי מינוקסי, פרופסיה, פולטן פארמה, רוטס אייץ אר HR, וכן שימוש באמצעים מכניים כמו קסדת לייזר לעידוד צמיחת שיער ועוד.
חרף הידע שנצבר בדבר חשיבותו של טסטוסטרון בהתפתחות קרחת בגברים, androgenetic alopecia )AGA), מדענים לא יודעים מה הם המנגנונים המביאים לצמיחה מואטת של שיער ועיכוב צמיחת שיער ומקורה של הפרעה זו לא ידוע.
במחקר זה, ביקשו החוקרים להעמיק חקר בסוגיה זו ולשם כך החוקרים בדקו את עור הקרקפת של גברים הסובלים מהתקרחות ומצאו כי החלבון פרוסטאגלאנדין Prostaglandin D2 PGD2 מצוי במינון של עד פי 3 באיזורים של קרחות בקרקפותיהם של אנשים.

לאישוש הממצאים בדבר חשיבותו של החלבון בעיכוב צמיחת שיער, הציגו החוקרים במחקרם ממצאים נוספים של בדיקות מעבדה :החוקרים מצאו כי עכברים שאותם הם הינדסו גנטית באופן שבגופם נוצרו כמויות רבות של חלבון Prostaglandin D2 , נולדו קירחים לגמרי.
ממצאי המחקר שהתפרסמו בכתב העת היוקרתי Science Translational Medicine נערכו על ידי חוקרים אמריקאים ממחלקת הדרמטולוגיה מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה, חוקרים מחברת התרופות Merck, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ון הופקינס בבולטימור ומאוניברסיטת טקסס.

דילוג לתוכן