יוגה כנגד פרפור עליות הלב, דיכאון וחרדה

ממצאי מחקר חדש: יוגה מסייעת כנגד דיכאון, חרדה ופרפור עליות לב

כיצד משפיע תרגול יוגה על הפחתת חרדה, צמצום דיכאון והפחתת הסיכון להתקף פרפור פרוזדורים – פירפור עליות הלב ?
יוגה ידועה כמסייעת לבריאות הלב, אך טרם הוברר תפקידה בהשפעה על תופעת פרפור פרוזדורים בלב. פרפור עליו הלב- פרפור פרוזדורים Atrial fibrillation הוא הפרעת קצב לב נפוצה ביותר שמתארת ליקוי בו במקום כיווץ שריר הלב מתרחש פרפור של שריר הלב.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון כיצד משפיעה תרגול יוגה על העומס הלבבי של פרפור פרוזדורים- פרפור עליות הלב, איכות החיים, דיכאון ותסמיני חרדה. לשם כך בחנו החוקרים במחקר לפני-אחרי את השפעת תכנית התערבות שכללה יוגה על הפרעת קצב הלב השכיחה- פרפור הפרוזדורים.
בתחילה בחנו החוקרים במשך שלושה חודשים את פרפור העליות בחדרי הלב של החולים ולאחר מכן העבירו החוקרים לנבדקים תרגול יוגה פעמיים בשבוע למשך 60 דקות למהלך שלושה חודשים נוספים.

ניתוח הממצאים העלה כי תרגול יוגה הפחית את פרפור הפרוזדורים- פירפור עליות הלב הסימפטומטיים באופן משמעותי מובהק – לרמה של 2.1 לעומת 3.8 התקפי פרפור בממוצע, וכן הפחית את כמות ההתקפים של פרפור פרוזדורים לא סימפטומטיים – 0.04 לעומת 0.12.

כמו כן מצאו החוקרים כי היוגה הפחיתה את רמות הדיכאון ורמות החרדה בקרב הנבדקים ושיפרה את המצב הנפשי של הנבדקים, את התפקוד הפיזיולוגי שלהם, את מצב בריאותם הכללי, חיוניותם, תפקודם החברתי והנפשי וכן הפחית את קצב הלב הממוצע שלהם ואת לחץ הדם שלהם (דיאטולי וסיסטולי).

הממצאים ראו אור בכתב העת American College of Cardiology Foundation. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה למחלות לב במכון רפואת הלב בבית החולים האוניברסיטאי של אוניברסיטת קנזס בקנזס סיטי , קנזס, בארצות הברית.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23375926