יעילות לייזר להצערת קמטי עור פנים

מה מידת היעילות והבטיחות של שימוש בלייזר דו חמצני לטיפולי הצערת קמטי עור הפנים ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיאנטי אייג'ינג וקמטים
עור מושלם. ללא קמטים. מקור: ויקיפדיה. ברישיון cc3-by מאת: CCupload

לייזר דו חמצני אפקטיבי ובטוח בהצערת קמטי עור הפנים

בשנים האחרונות מוצעים פתרונות רבים לטיפול בעור הפנים. הצערת עור הפנים, העלמת קמטי עור, שיפור המרקם, שיקום עור העור והפחתת קמטי הבעה הפכו נפוצים. זאת באמצעות מגוון שיטות. ממצאי מחקר שפורסמו מעלים כי לייזר פחמן דו-חמצני נמצא כיעיל בטיפול בקמטים בעור הפנים – כך לפי מחקר שהתפרסם על ידי חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת מישיגן בארה"ב. המחקר בחן 47 מטופלים בגיל ממוצע של 52. המטופלים קיבלו בכל עור הפנים טיפול לייזר פחמן דו חמצני carbon dioxide laser resurfacing  משנת 1996 ועד שנת 2004.

ככלל, טיפול לייזר עם פחמן דו חמצני מאדה מים מהעור, וגורם לפגיעה תרמית ובתגובה גורם לעור להפריש את חלבון הקולגן, אשר ממלא את הקמטים. הטיפול עלול להוביל לבעיות פיגמנטציה.

תוצאות המחקר שפורסם בכתב העת Archives of Facial Plastic Surgery העלו כי 21 מטופלים- 45% לא סבלו משום סיבוכים בעקבות הטיפול. 26 מטופלים סבלו מתופעות לוואי: 30%  מכלל המטופלים סבלו מאקנה או ממיליה  (Milia – בליטות בהירות בעור) , 17% מהמטופלים סבלו  מהיפר-פיגמנטציה (השחרה של העור), 13% מהיפו-פיגמנטציה (הבהרה של העור), ושני אחוזים סבלו מזיהום ושני אחוזים נוספים סבלו משקיעת עפעפיים.

לאחר מעקב אחר המטופלים, בתום 2.3 שנים בממוצע, מרבית הסיבוכים חלפו. בסיכומו של דבר דירוגי המטופלים הבוחנים את הקמטים בכל איזורי הפנים, הראו שיפור בשיעור של 45% בקמטים. חריג לתופעות שחלפו עם הזמן היו תופעות היפר-פיגמנטציה והיפו-פיגמנטציה שנותרו כתופעות לוואי גם לאחר תקופה ארוכה. מסקנות החוקרים מחזקות, לטענתם, את הממצא לפיו שימוש זה בלייזר פחמן דו חמצני הוא יעיל בטיפול בקמטי עור בפנים לטווח ארוך.

הקישור למחקר בנושא יעילות השימוש בלייזר דו חמצני לטיפולי הצערת קמטי עור הפנים

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן