כימותרפית הרצפטין וסיכון לבעיות לב

חוקרים: כימותרפיה כגון הרצפטין לסרטן השד קשורה לסיכון מוגבר לבעיות לב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבבריאות האישה
סמל המודעות למחלת סרטן השד. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by. צילום: Jason Meredith

ממצאי מחקר חדש: נשים שקיבלו כימותרפיה כגון הרצפטין לטיפול בסרטן השד, מצויות בסיכון מוגבר לבעיות לב

מה הקשר בין שימוש בתרופות כימותרפיות כגון הרצפטין © לטיפול בסרטן השד בקרב נשים לבין הסיכון ללקות בבעיות לב כמו אי-ספיקת לב ומחלות שרירי הלב – קרדיומיופתיה ? ממצאי מחקר חדש מעלים כי השימוש בתרופות מסוג זה נמצאו כקשורות לסיכון מוגבר באופן משמעותי ומובהק ללקות במחלות לב אלה. 

החוקרים בחנו את הקשר בין מחלות לב לבין שימוש בתרופות טיפול בסרטן השד כמו trastuzumab (מוכרת בישראל כתרופת הרצפטין ©) או תרופות כימותרפיות מסוג Anthracycline לבין הסיכון ללקות במחלות אי ספיקת לב וקרדיומיופתיה, בקרב מדגם של 45,536 נשים עם סרטן שד בדרגת התפתחות ראשונית.

ניתוח הממצאים העלה כי שימוש של נשים בתרופות כימותרפיות כנגד סרטן השד מסוג trastuzumab נמצא כקשור לסיכון מוגבר ב-14% ללקות בבעיות לב מסוג אי-ספיקת לב ומחלות שרירי הלב – קרדיומיופתיה במהלך שלוש שנות הבדיקה. עוד מצאו החוקרים כי שימוש של נשים בתרופות כימותרפיות כנגד סרטן השד מסוג trastuzumab וכן Anthracycline נמצא כקשור לסיכון מוגבר ב-23.8% ללקות בבעיות לב מסוג אי-ספיקת לב ומחלות שרירי הלב – קרדיומיופתיה במהלך שלוש שנות הבדיקה. כמו כן מצאו החוקרים כי שימוש של נשים בתרופות כימותרפיות כנגד סרטן השד מסוג Anthracycline נמצא כקשור לסיכון מוגבר ב-2.1% ללקות בבעיות לב מסוג אי-ספיקת לב ומחלות שרירי הלב – קרדיומיופתיה במהלך שלוש שנות הבדיקה. זאת בהשוואה לחולות שלא קיבלו טיפולים אלה.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת של המכללה האמריקאית לרפואת לב Journal of the American College of Cardiology. המחקר נערך כל ידי חוקרים מאוניברסיטת ייל היוקרתית שבארצות הברית. המחקר מומן על ידי איגוד רפואת הלב האמריקני .

דילוג לתוכן