כללים והנחיות לקראת תרגול יוגה

כללים והנחיות לקראת תרגול יוגה: מה חשוב לעשות בעת תרגול תנועות יוגה בבית?

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהכושר וספורט
יוגה- פסל בודהה. יוגה גם לתינוקות ? מקור: ויקיפדיה. ברשיון. צילום: Myriam Thyes

טכניקת היוגה קנתה לה אחיזה בקרב רבים בישראל ובעולם. קיימים תרגילי יוגה רבים, שיטות יוגה מגוונות וטכניקות המדגישות היבטי תרגול פיזיים ו\או רוחניים אחרים של יוגה. רבים מן המתרגלים עוסקים ביוגה במסגרות ביתיות ולא מקצועיות. לנוחותכם, הנאתכם ובטיחותכם חשוב לבצע את התרגול של יוגה בכפוף למספר כללים.

ראשית, חשוב שלא להתחיל בתרגול תנוחות היוגה, במידה ואתם סובלים מבעיות רפואיות או ממצבים רפואיים שעלולים להיות מושפעים ולהחמיר בעקבות זאת. הדבר נכון במיוחד לגבי בעיות אורטופדיות, כאבי מפרקים, ליקויים ושינויים בתפקודכם בקשר לכך, שיכולים להיות מושפעים מן התרגול. לכן קודם לכן, מומלץ להוועץ בגורם מקצועי רפואי.

מה חשוב לעשות בעת תרגול תנועות יוגה בבית?

מעבר לכך, לפי תחילת תרגול תנוחות היוגה, מומלץ להכין סביבה מתאימה ונעימה, מקום נוח לשהות בו, ללא הפרעות ורעשים במיקום המשרה נינוחות. ניתן לבצע את תרגילי היוגה גם בחברת חברים, עמיתים או המשפחה בבית, במקום ציבורי או בחיק הטבע בסביבה ממלאת השראה בחוף הים אן בחורש לדוגמה.

ניתן להעזר בתרגול יוגה מהדרכה בקלטת או מהורדה באמצעות המחשב וניתן להעזר בהדרכתו של מדריך יוגה מיומן. בכל מקרה יש לבצע את תרגילי היוגה בכפוף למצבכם ומגבלותיכם התפקודיות ובמידת הצורך לוודא מול גורם מקצועי מתאים מה מותר ואסור לכם לבצע במקרה של בעיות אורטופדיות לדוגמה.

בדומה לתרגול של כל שיטת רפואה אלטרנטיבית אחרת ולתרגול הגוף והפעלתו בספורט או אימון כושר, חשוב שלא לגרום לעצמכם כאב בעת התרגול של תנועות תרגילי היוגה. זאת במיוחד כשהתרגול לא מתבצע במסגרת של הדרכה צמודה בה המדריך בוחן את פעולתכם ומנע נזקים. התנוחות היוגיות מצריכות לעיתים מתיחות או תרגילי גמישות וכיפוף אולם עליכם לתרגלן כך שהם לא יפגעו בכם ולכן הימנעו מלדחוק את גופכן ולהכאיב לו בעשייתן.

חשוב גם להמנע מלבצע תרגולים מורכבים כשאתם רק בתחילת דרככם, או כשאין לכם נסיון רב והתרגילים מסובכים ולא נעשים תחת הדרכה מקצועית.

ולסיום, זכרו לתרגל את היוגה באופן עיקבי וסדור- למשל פעמים בשבוע בימים קבועים, על מנת להגיע לאיזון אופטימלי ויציב לאורך זמן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן