מדיטציה טרנסצנדטלית מפחיתה מחלות לב

חוקרים: סיכון מופחת למחלות לב בקרב צעירים שתרגלו מדיטציה

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהרפואה משלימה
מדיטציה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc2-by. מאת: Sarvodaya Shramadana

ממצאי מחקר חדש מוכיחים את תועלתה של מדיטציה בקרב צעירים בסיכון למחלות לב, לשיפור תפקוד הלב

כיצד משפיע תרגול מדיטציה על בריאות הלב ? ממצאי מחקר חדש מוסיף לעדויות המחקריות הקיימות בדבר התועלת הרפואית המרובה של מדיטציה על הבריאות הפיזית אודות תועלתה של המדיטציה גם להפחתת סיכון של צעירים המצויים בסיכון, ללקות במחלות לב בעתיד. 

תרגול מדיטציה טרנסצנדנטלית  אופן קבוע עשויה לסייע לווסת את לחץ הדם, ובכך להפחית את העומס על חדרי הלב, להפחית את מאסת החדרים של הלב ובכך לצמצם את הסיכון לחלות בהמשך החיים במחלות לב ובעיות תפקוד של הלב. כך על פי ממצאי מחקר חדש בו השתתפו צעירים- בני נוער אמריקאים בעלי יתר לחץ דם אשר מצויים בקבוצת סיכון לחלות במחלות לב.

במחקר חולקו 62 נבדקים בני נוער עם סיכון למחלות לב בשל עודף לחץ דם, לשתי קבוצות: האחת שתרגלה מדיטציה טרנסצנדנטלית במהלך 15 דקות במהלך שיעור קבוצתי מידי יום ו15 דקות במהלך תרגול עצמי בבית מידי יום – כלומר פעמיים ביום במשך 4 חודשים. הקבוצה השניה ששימשה כקבוצת ביקורת שעברה שיעורי חינוך אודות אופן הפחתת לחץ דם והפחתת סיכון למחלות לב.

מן הממצאים של סריקות הדמיית לב קרדיו גרפיות העלו החוקרים כי גודל חדרו השמאלי הממוצע של הלב של הנבדקים שתרגלו מדיטציה טרנסצנדנטלית באופן קבוע היה נמוך יותר מזה של נבדקי קבוצת הביקורת. החוקרים הדגישו כי משמעות נתון זה היא סממן מובהק לעומס הנמוך יותר על ליבם של המודטים מדיטציה טרנסצנדנטלית  לפיכך על הפחתת סיכונם ללקות במחלות לב קרדיו-וסקולריות באופן המרמז באופן ישיר ומובהק על יעילותה של המדיטציה להפחתת סיכון למחלות לב, בקרב קבוצות סיכון.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים מהמכון לרפואה ציבורית ורפואה מונעת באוניברסיטת ג'ורג'יה בארצות הברית. הממצאים ראו אור בכתב העת לרפואה משלימה מבוססת עדויות מחקריות Journal of Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן