מתוך הספר משאלות מתגשמות מאת וויין דייר

חלק רביעי מתוך הפרק ראשון בספר "משאלות מתגשמות" מאת ד"ר וויין וו דייר הוצאת אופוס, 2014.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

קואצ'ינג - אימון אישי
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

"משאלות מתגשמות" ד"ר וויין וו דייר. 

פרק מתוך ספר: חלק רביעי מתוך הפרק ראשון בספר "משאלות מתגשמות" מאת ד"ר ויין וו דייר הוצאת אופוס, 2014.

התגברות על ההתנגדות
המעבר מרמת המודעות הרגילה לרמה של מודעות רבה כרוך בחידוש קיצוני – שינוי דרמטי באישיות. מעטים מאוד מוכנים להתחייב למימוש הזה של הייעוד האלוהי שלהם. אני מזמין אתכם, אם אתם באמת רוצים להגשים את עצמכם, להתגבר על ההתנגדות לתפיסת האני הכולית שלכם בחיים הממשיים. יש לכם היכולת להיכנס לאזורים נשגבים יותר וכך להגשים את התשוקות הנשגבות שלכם באמצעות התודעה, כאן עכשיו, לטובת הכול. זה כמו ביצוע פעלול באוויר שסיומו בנחיתה אל תוך מציאות חדשה – מציאות שבה הכול אפשרי, מציאות שבה אינכם עוד מזהים את עצמכם עם השכפולים התרבותיים והנגיפים המחשבתיים שתוכנתו לתוככם מינקות כדי להכינכם לחיים הרגילים.
את ההרפתקה המרגשת הזאת של שינוי התפיסה העצמית שלכם אתם מתחילים באמצעות נכונות להמית את האני העכשווי שלכם. ממש כך – באמצעות מחיקת ההיסטוריה האישית שלכם כשופטים העליונים של חייכם, תחדלו להתנגד למימוש הפוטנציאל שלכם. פשוט תפסיקו לבחור לעצב את זהותכם על יסוד מה שלימדו אתכם. הזכירו לעצמכם שכל מה שאתם מאמינים בו הביא אתכם למצב הזה שבו אתם רוצים לחקור כוחות נשגבים ולא להתנגד להם.

לפני שנים קראתי את "חשוב והתעשר" מאת נפוליאון היל (אור-עם 2006, מאנגלית: אדר ארנון), ואני זוכר שהוא טען כי קיים מאפיין ייחודי ומבחין לאלה החיים את חייהם ברמה גבוהה יותר של עושר שאיננה קשורה רק בעושר פיננסי. המאפיין של בני אדם נדירים אלה הוא תשוקה בוערת להצליח. עכשיו, תשוקה בוערת היא עניין שונה למדי ממשאלה רגילה או תשוקה רגילה, משום שהיא בוערת מבפנים – מרגע שהוצתה היא לעולם אינה כבה, ולא משנה מה רואים מבחוץ. זוהי תכונה שאני מכיר היטב. לעתים קרובות חווים אותה כאובססיה. ותויגתי כאובססיבי פעמים רבות בחיי. ואולם, זאת איננה תכונה מקוללת, משום שתמיד שירתה אותי בהגשמת הכמיהות שרחשו בי. לפעמים אני חושב על זה כעל להבת נר הבוערת בתוכי ולעולם אינה כבה, אף לא לרגע, גם כשהנורא מכול קורה לנגד עיניי. כל שינוי מתחיל בתשוקה אינטנסיבית ובוערת להשתנות.

ידיעה פנימית, לצד תשוקה בוערת, היא תנאי הכרחי כדי להפוך לאדם המסוגל להגשים את משאלות לבו. ב-"The power of awareness " נוויל מדגיש כי "כדי לעבור מהפך אישיותי, כל בסיס החשיבה צריך להשתנות. אבל המחשבות שלך לא יכולות להשתנות אלא אם יש לך רעיונות חדשים, משום שהחשיבה מתחילה מהרעיונות". כיצד מוצאים את הדרך לרעיונות שיעזרו לכם לשנות את החשיבה? התחילו בכך שתצהירו בעל פה ובכתב הצהרה הקוסמת לכם. צרו את ההצהרה הייחודית לכם, הבאה מן הלב, כגון: יש לי תשוקה בוערת – להבה פנימית ששום כוח חיצוני לא יכבה – לדעת ולחיות בממדים נשגבים יותר, להשתנות כך שהתפיסה העצמית החדשה שלי לא תכלול עוד שום מגבלות. אני מוכן לאתגר ולשנות כל מחשבה שמסכלת את החזון הנשגב של עצמי.

לפני חתימת פרק המבוא הזה, חשוב שתסקרו את האמונות שלכם בעניין טבעם של הדברים האלה שאנו מכנים מחשבות ואת האפשרות לשנותם.  

לרכישת הספר "משאלות מתגשמות" מאת ד"ר וויין דייר בהוצאות אופוס. 

דילוג לתוכן