מחסור באומגה 3 פוגע במוח

חוקרים : חוסר אומגה 3 פוגע במוח

מעוניינים לשמור על התפקוד השכלי במיטבו ? רוצים להימנע מירידה בנפח המוח ? חשוב לכם להימנע מירידה ביכולות המוחיות ולשמור על תפקודי הזיכרון והיכולות המוחיות ? ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מצא כי אנשים שבדמם התגלו רמות נמוכות של חומצת השומן אומגה 3, היו בסיכון גבוה יותר להידרדרות ביכולות השכליות שלהם, לירידה ברמת הזיכרון החזותי, לתפקוד מוחי לא אופטימאלי, לירידה בנפח המוח שלהם ולהזדקנות מוח מואצת.

אכילת דגים משפרת הישגים. מקור: ויקידפיה. ברשיון CC3-sa-by. מאת: Chensiyuan
אכילת דגים משפרת הישגים. מקור: ויקידפיה. ברשיון CC3-sa-by. מאת: Chensiyuan

“אנשים שבדמם התגלו רמות נמוכות של חומצת השומן אומגה 3 היו בעלי נפח מוח קטן יותר – שווה ערך למוח של אנשים שחוו הזדקנות מואצת של שנתיים” ציין אחד ממחברי המחקר, הדוקטור זלדי טאן מן המרכז למחקר מחלת האלצהיימר באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג’לס.
המחקר נערך בקרב מעל 1500 מבוגרים ללא היסטוריה של מחלת אלצהיימר או דמנציה בני 67 בממוצע שלגביהם נבחנו פרמטרים מסוימים וביניהם תפקוד שכלי, משקל, BMI, כדוריות דם אדומות במחזור הדם ורמות של חומצות שומן אומגה 3 בדמם.

מן הממצאים עלה, כאמור כי 25% מהאנשים שבדמם התגלו הרמות הנמוכות ביותר של חומצת שומן DHA docosahexaenoic acid (DHA) היו בעלי נפח המוח הקטן ביותר בהשוואה לאלה עם רמות אומגה 3 גבוהות. כמו כן נמצא כי נבדקים אלה קיבלו את התוצאות הגרועות ביותר במבחנים שבוחנים תפקוד של זיכרון חזותי ותפקוד ביצועי כמו פתרון בעיות, ביצוע מרובה מטלות וחשיבה מופשטת.
ממצאי המחקר התפרסמו על ידי חוקרים המרכז למחקר מחלת האלצהיימר באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג’לס. בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה Neurology.

אופן הצריכה של האומגה ככל הנראה מהווה גורם משמעותי בהשפעתו. כך, ממצאי מחקרים העלו ששימוש בתוסף מזון אומגה 3 לא הועילו כנגד ירידה בהדרדרות שכלית במבוגרים.