נתונים אודות אנשים עם מוגבלויות

יום למען אנשים עם מוגבלויות: כרבע מהישראלים סובלים מבעיה פיזית המפריעה בתפקוד היומיומי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
בעיות שמיעה. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום : Jonas Bergsten

כרבע מהישראלים מעל גיל 20 סובלים מבעיה פיזית מפריעה

לציון היום הבינלאומי למען אנשים עם מוגבלויות החל החודש, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מידע מתוך הסקר החברתי לשנת 2011 אודות מוגבלויות חמורות וקשיים תפקודיים של אנשים בישראל מעל גיל 20.
מן הממצאים עולה כי קרוב לרבע מבני ה20 ומעלה בישראל סובלים מבעיה פיזית או בריאותית כלשהי המפריעה או מפריעה מאד בתפקודם היומיומי. מן הנתונים עולה כי 5% מהישראלים (מעל גיל 20) מתקשים מאד או לא זוכרים בכלל מידע ואילו ל-27% יש בעיות זיכרון באופן שהם מתקשים להתרכז או לזכור מידע במידה כלשהי. 

מן הממצאים עולה כי כמעט שני שלישי (64%) ממבוגרים בני 75 או יותר מתקשים לזכור או להתרכז במידה כלשהי ואילו 18% מהם מתקשים מאד או לא יכולים כלל לזכור או להתרכז.
לעומת זאת בקרב כלל האוכלוסייה הבוגרת מגיל 20 ומעלה, הנתונים מצביעים על כך שאחד מכל חמישה אנשים (21%) חווה קושי במידה כלשהי ללכת או לעלות במדרגות ואילו 11% מתקשה עד מאד או כלל לא יכול ללכת. שיעור זה הולך ועולה עם הגיל.

מתוך אנשים עם מוגבלויות 24% מדווחים על תחושה של בדידות לעיתים קרובות לעומת 5% ממי שלא סובל ממוגבלות.

נתוני הדו"ח מצביעים על היקף בעיות הראייה בישראל: מן המידע שפורסם באשר ליכולת הראייה ובעיות ראייה עולה כי 17% מבני ה20 ומעלה מתקשים בראיה במידה כלשהי ואילו 4% מתקשים מאד בראייה או לא רואים בכלל.

באשר לבעיות שמיעה מצביע הדו"ח על כך שמכל שבעה אנשים מעל גיל 20 סובלים מבעיות בשמיעה: כך עולה כי 16% מתקשים במידה כלשהי בשמיעה ואילו 3% סובלים מבעיות שמיעה חריפות יותר והם מתקשים עד מאד לשמוע או בכלל לא שומעים.

דילוג לתוכן