סוף העולם קרב? 2012, המאיה ונוסטרדמוס

למרות התחזיות על סוף העולם המתקרב בשנת 2012 לפי תחזיות המאיה, נוסטרדמוס ואחרים, לאחרונה פורסם מאמר מטעם מדען חוקר בכיר בנאס"א- ובו התייחס לנבואות קץ האנושות ב2012, וביניהם התייחסות ללוח המאיה ולכוכב הלכת X – ניבירו.

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
לוח השנה של בני המאיה- האם סוף העולם מתקרב ? מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa צילום: Madman2001

2012 –המאיה וקץ האנושות- האם סוף העולם מתקרב ?

האם סוף העולם מגיע ב2012 ? לאחרונה הוקדשה תשומת לב רבה לנושא, לאור סברות שהועלו לפיהן העולם יגיע אל קיצו בשנת 2012 בהתבסס על ניתוח לוח השנה של בני המאיה, שהיו בקיאים ברזי חקר הכוכבים, המסתיים בשנת 2012. האם יום הדין קרב ובא ? רבים טענו כי יום הדין קרב ובא וזאת לאור ממצאים שונים ממספר מקורות וביניהם נבואותיו של חוזה העתידות נוסטרדמוס, תחזיות דתיות ואסטרולוגיות, הערכות לגלי אסונות צפויים, השפעתו של כוכב הלכת X (ניבירו) שיחזור ויכחיד את בני האדם מעל פני כדור הארץ בדומה להשפעתו על הכחדת הדינוזאורים, ועוד.

עם זאת, לאחרונה פורסם מאמר מיוחד של מדען חוקר בכיר בנאס"א- דון יאומנס ובו התייחסות לנבואות סוף העולם, לאמונות הרווחות ביחס לקץ האנושות הקרב ב2012, וביניהם התייחסות ללוח המאיה ולכוכב הלכת X – ניבירו.

המדען מציין כי בהתייחס לכוכב הלכת ניבירו (כוכב הלכת X)- השמועות על כוכב זה  המתקרב לכיוון כדור הארץ ויבוא לסופו, לא היו דברים מעולם. לטענתו אין שום עדויות טלסקופיות או אחרות על קיומו של עצם המתקרב לכדור הארץ. עוד מוסיף יאומנס כי אין ממצאים או הערכות ממשיות ביחס לאירועים מיוחדים  או תופעות הצפויות להשפיע על כוח הכבידה, על תופעות חריגות במערכת השמש שלנו וכו'.

בהתייחס לטענה כי סוף העולם קרב בהתבסס על הטענה כי לוח השנה של המאיה מסתיים בדצמבר 2012 מציין המדען הבכיר כי בדיוק כשם שלוח השנה המודרני של כל אחד מאיתנו מסתיים בסוף 31 דצמבר בכל שנה, כך גם לוח השנה של בני המאיה מסיים למנות תקופה ארוכה בסוף 2012 ובאותו מועד מתחילה ספירה מחודשת, בדומה ללוח שנה שלנו שיתחיל שוב ב1 לינואר.

קישור למאמר מטעם המדען החוקר הבכיר בנאס"א דון יאומנס אודות סוף העולם ו2012

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן