משרד הבריאות אישר סיאליס לטיפול בבלוטת ערמונית מוגדלת

משרד הבריאות אישר שימוש בתרופת סיאליס לשיפור התפקוד המיני גם לטיפול בבלוטת ערמונית מוגדלת שפירה

סיאליס Cialis -התרופה הידועה המשמשת (לצד ויאגרה ולויטרה) לשיפור התפקוד הזיקפה לתפקוד מיני בגברים נמצאה כמסייעת לגברים הסובלים מבעיות בפרוסטטה- בלוטת הערמונית, ולפיכך אושרה השבוע גם על ידי משרד הבריאות הישראלי כתרופה לטיפול בבעיית הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית בגברים. זאת לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את השימוש בתרופת הסיאליס לשם טיפול בבעית ערמונית מוגדלת שפירה.

תרופות כנגד בעיות בתפקוד המיני. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa צילום: SElefant
תרופת סיאליס כנגד בעיות בבלוטת הערמונית המסייעת בשיפור התפקוד המיני . מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa צילום: SElefant

הסובלים מבלוטת ערמונית מוגדלת מתאפיינים בין השאר בכאבים בעת מתן שתן, סיכון לזיהומים במערכת השתן, קושי במתן שתן סדיר, זרם שתן חלש, דחף פתאומי למתן שתן ותכיפות גבוהה של השתנה, לרבות בלילה.

הממצאים המחקריים התומכים באישור התרופה כטיפול תרופתי מאושר כנגד הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית נערכו בקרב כ-1900 גברים שסבלו מבעיות בבלוטת הערמונית או מבעיות בזיקפה וכן בבלוטת הערמונית. ממצאי המחקרים העלו כי מינון של כחמישה מיליגרם של התרופה מידי יום מסייעים (לצד השיפור בתפקוד המיני) בהפחתת הסימפטומים של הגברים הסובלים מבלוטת ערמונית מוגדלת.

חשוב לציין כי תרופת הסיאליס מלווה בתופעות לוואי שונות הקשורות לתפקידה כמרחיבה של כלי הדם ולפיכך נלוות אליה תופעות כמו ירידת לחץ דם, קשיים בנשימה וכאבי ראש. בשל תופעות לוואי הקשורות בלחץ הדם השימוש בתרופה אינו מומלץ לחולים הסובלים מסוגים מסוימים של בעיות לב. השימוש בתרופה זו מחייב ייעוץ רפואי.