סיאליס לטיפול בבעיות גבהים

חוקרים: שימוש בסיאליס מקבוצת הויאגרה מסייע להפחתת תסמיני מחלת גבהים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבריאות ויופי
תרופות כנגד בעיות בתפקוד המיני. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa צילום: SElefant

ממצאי מחקר ישראלי חדש מעלה כי סיאליס- מקבוצת תרופות הויאגרה לשיפור התפקוד המיני מסייעת גם כנגד תסמיני מחלת גבהים

מה הקשר בין טיפול בבעיות זיקפה, (מקבוצת ויאגרה) וטיפול במחלות גבהים ? התשובה: סיאליס. התרופה לשיפור התפקוד המיני, מסייעת לטיפול בבעיות הנובעות ממחלת גבהים. כך עולה ממחקר חדש.

מחלת גבהים היא מחלה שכיחה בקרב מטפסי הרים לגובה של מעל 3000 מטר הבאה לידי ביטוי בתסמינים כמו הפרעות שינה, סחרחורות, חולשה, כאבי ראש ועוד והיא נובעת מהתאקלמות איטית של הגוף לכמות מופחתת של חמצן המצויה בגובה רב.

במחקרם בחנו החוקרים את ההשפעה של תרופת הסיאליס המכילה חומר טדלאפיל למול תרופות אצאטאזולאמיד לטיפול בבעיות הנובעות מגובה רב- מחלת גובה. החוקרים חילקו את הנבדקים לשתי קבוצות- האחת שקיבלה כדורים רגילים לטיפול במחלת גבהים מסוג אצאטאזולאמיד וכללה 27 נבדקים למול קבוצת הניסוי שכללה 24 נבדקים שקיבלו גם את תרופת אצאטאזולאמיד וגם את התרופה מקבוצת הויאגרה לשיפור בעיות זיקפה בגברים המוכרת כויאגרה – מסוג סיאליס המכילה טדלאפיל. הנבדקים היו קבוצות ישראלים שטיפסו את פיסגת הר הקלימנג'רו.

מן הממצאים העלו החוקרים כי בקרב הקבוצה שצרכה גם את תרופת מחלת הגבהים וגם את תרופת הסיאליס, מקבוצת ויאגרה חלה הטבה רבה יותר בתסמיני מחלת הגבהים, בהשוואה לנבדקים שקיבלו רק את התרופה למחלת גבהים, והם סבלו מפחות בעיות של בצקתיות ריאתית או בצקות במוח בשל הגובה ובנוסף הובילה לשיפור בהצלחת המטיילים בקבוצה זו להגיע לפסגה.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת בנושאי רפואת מסע ומטיילים Journal of Travel Medicine . המחקר נערך על ידי חוקרים ישראלים במרכז הרפואי לרפואה גיאוגרפית ורפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא תל השומר והפקולטה לרפואה על שם סאקלר בתל אביב.

דילוג לתוכן