סיכון במחסור במינרלים עקב הזעת יתר

הסיכון למחסור במינרלים בגלל הזעת יתר

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימה
הזעה. מקור:ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Dogbertio 14

מחסור במינרלים עקב הזעת יתר יכול להיות קטלני
כיום יותר ויותר מודעים בני האדם לקשר בין תזונה לבריאות. יש יותר צמחונים, טבעונים, אוכלי מזון ללא בישול, אוכלי פירות בלבד. לנושא אחד לא מוקדשת מספיק תשומת לב – לחשיבות של המינרלים בתזונה. המינרלים דרושים לשיניים, לעצמות, לדם, לשרירים, לרקמות ולתאי העצב. המינרלים פועלים להעברת החמצן בדם. אשלגן, סידן ומגנזיום דרושים לפעולת הלב. היודן דרוש לבלוטת התריס.

כיום ישנם ספורטאים רבים שהספורט הוא העיסוק המרכזי בחייהם ואצלם במיוחד יכול להיות פטאלי המחסור במינרלים.
מדי פעם שומעים על ספורטאי שמת בזמן תחרות. בארה"ב עצמה 100,000 צעירים העוסקים בספורט מתים כל שנה מדום לב. 45,000 מתוכם הם שחקני כדורסל. לא מתאגרפים ולא שחקני כדורגל שיכולים להיפגע גופנית בזמן התחרות. במשחקים מאומצים מזיעים לאין ערוך יותר מאשר כרגיל. אובדן המינרלים בזמן הזעה יכול להיות פטאלי. כיום יודעים שמלח נתרני חשוב לא פחות מכל מינרל אחר, אך עדיין בחוגי הרפואה ממליצים על צמצום כמה שיותר רב בצריכת המלח. במהלך 5 שנים של עיסוק בספורט, הספורטאים מפרישים זיעה בכמות השווה להפרשת הזיעה במשך 75 שנה אצל אדם שאינו עוסק כלל בפעילות גופנית. כאשר מזיעים הגוף מפריש לא רק מים, אלא 60 מינרלים. אלו הם מינרלים חיוניים לגוף.

המשמעות היא שאפילו אם חסר מינרל אחד מתוכם מתפתחות מחלות ניווניות, חלקן מסכנות חיים. מצב זהה יכול להיות קיים אצל חיילים בזמן אימונים או בקרב חקלאים או בעלי מקצועות אחרים הכרוכים בעבודה קשה. גם בעלי מקצועות שמלאכתם גורמת להזעה מוגברת כמו רקדנים ואופים. רבים מאלו שאינם עוסקים בעבודה גופנית מצטרפים למועדוני ספורט, שם הם מתאמנים מס' פעמים בשבוע. גם הם מזיעים ומאבדים מינרלים יתר על המידה, אלא אם כן הם דואגים להחזרת המינרלים האבודים לגוף.
בשנות חייהם המתקדמות אנשים שהזיעו רבות סובלים ממחלות שונות. התעמלות ללא השלמת מחסורים היא בגדר סיכון בריאותי ניכר והינה שלילית בהחלט. המוסכמה הבריאותית היותר מזיקה קשורה להוראות הקשורות לצמצום בצריכת מלח. במהלך חייו כמעט כל אדם קיבל הנחיות מרופאיו לצמצם צריכת מלח, כדי להפחית את הסיכון ליתר לחץ דם, להתקף לב ולאירוע מוחי.

חקלאים המגדלים בעלי חיים נותנים להם גושי מלח לליקוק. האם בן אדם אינו זקוק למלח? 98% מהאנשים אוהבים טעם מלוח. יש כיום מחקרים רבים ביותר המלמדים שיתר לחץ דם לא קשור בצריכת מלח. אין אף מחקר אחד המלמד שצמצום בצריכת המלח מוריד יתר לחץ דם!

מקורות:
Naturalnews.Mineral deficiencies can be fatal to athletes Saturday, July 07, 2012 by: Duran Rivera
http://www.naturalnews.com/036418_mineral_deficiencies_athletes_death.html#ixzz21Rob169X

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן