FDA מזהיר: סיכון לסרטן הערמונית משימוש בתרופות להתקרחות ולהגדלת הערמונית

אזהרה של הFDA מזהירה בנוגע לסיכון מוגבר לסרטן ערמונית בעל ממאירות גבוהה הקשורה לשימוש בתרופות למניעת התקרחות ונשירת שיער כמו פרופסיה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופינשירת שיער
התקרחות גברית- נשירת שיער. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Welshsk

מינהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על סיכון מוגבר לסרטן הערמונית עקב נטילת תרופות להתקרחות :  סובלים מהתקרחות? אם גם אתם משתמשים בתרופות למניעת נשירת שיער מסוג פרופסיה Propecia, הודעתו של  מינהל המזון והתרופות האמריקאי הFDA וודאי נוגעת גם לכם: מינהל התרופות הודיע לאחרונה למומחים בתחום הרפואה כי האזהרה בנושא תרופות חוסמות 5-אלפא רדוקטזה  5-alpha reductase inhibitor (5-ARI) וביניהן תרופות כמו פרופסיה לטיפול בהתקרחות ונשירת שיער ותרופות כמו Avodart לטיפול בהגדלת הערמונית תכלול גם מידע חדש לגבי קיומו של סיכון מוגבר לסרטן הערמונית בדרגת ממאירות חמורה יותר.

באזהרה נקבע כי נראה שהסיכון נמוך, אולם מומחים בתחום הבריאות צריכים להיות מודעים למידע באזהרה ולשקול את התועלת שבשימוש בתרופות אלה, כנגד הסיכונים האפשריים, בעת שהללו מחליטים האם להתחיל או להמשיך טיפול תרופתי בתרופות חוסמות 5-אלפא רדוקטזה בגברים.

סיכון מוגבר לסרטן ערמונית בעל ממאירות גבוהה

על פי הודעת מינהל התרופות, האזהרה מבוססת על שני מחקרים נרחבים, אשר העריכו את ההשפעה של שימוש יומי בצריכה של 5 מיליגרם בתרופה המכילה את הרכיב  Finasteride  המוכר בשמו המסחרי כ- Procure  וגם כ- Propecia בתרופות המטפלות בנשירת שיער וכן ואת ההשפעה של שימוש יומי של חצי מיליגרם של תכשיר המכיל Dutasteride המוכר כ- Avodart וכ- Jalyn כתרופות לטיפול בהגדלת הערמונית. זאת בהשוואה לשימוש בתרופות פלסבו, בגברים מעל גיל 50.

ממצאי המחקרים העלו כי שימוש בתרופות אלה מפחית את הסיכון של אדם לחלות בסרטן ערמונית בעל ממאירות נמוכה, אולם מצאו כי השימוש בתכשירים אלה מעלה את הסבירות לחלות בסרטן ערמונית בעל ממאירות גבוהה.

דילוג לתוכן