סקירת מוצרי הזנה וחיזוק שיער חלש, שביר ודליל

סקירת מוצרי הזנה וחיזוק שיער חלש, שביר ודליל

כיצד להתמודד עם הידלדלות השיער, התקרחות, שיער שביר ודליל? רשתות הפארם, בתי המרקחת ובתי הטבע מציעים מגוון תכשירים שעשויים לסייע לסובלים משיער דליל או נשירת שיער. בפרויקט זה של פורטל “הדוקטור” בחרנו לסקור פתרונות המוצעים לצרכן הישראלי לאחר שנבחנו על ידי נסיינים שחוו את השימוש במוצר ותיארו את האפקטיביות שלו עבורם.

אין זה סוד שיש לנשים וגברים תופעות של שיער דליל, נשירת שיער, התקרחות או הידלדלות שיער הקרקפת. הסיבות לנשירת שיער רבות וקשורות בגורמים כמו תזונה, גנטיקה, לחץ רגשי, חוסר איזון הורמונלי ומחלות המשפיעות על השיער. בישראל ובחו”ל מוצעים פתרונות רבים, שאינם תרופתיים, לסובלים מבעיה זו. בפרויקט זה בחרנו במערכת פורטל “הדוקטור” לבחון ולתאר מספר מוצרים הנמצאים על המדף בישראל המיועדים לסייע לסובלים משיער דליל או מנשירת שיער לחזק את שורש השיער, למנוע נשירה ואף לעודד צמיחת שיער במקרים מסוימים, להזין את השיער ואף לעבות את נפחו באופן שמעניק לשיער עובי, ברק וחוזק.
פיטוציאן ערכה לחיזוק השיער 12 אמפולות טיפוליות + שמפו לנשים.

מעבדות פיטו PHYTO PARIS מציעות לקהל הישראלי ערכה הכוללת שמפו ואמפולות לחיזוק שיער דליל.

הערכה כוללת שמפו פיטוציאן PHYTOCYANE המיועד גם לשיער דליל או חלש לשימוש בחפיפה יומיומית. שמפו פיטוציאן מכיל מגוון רכיבים איכותיים וביניהם זרעי ענבים, שמן קוקוס, ג’ינקו בילובה, ואף תמצית עץ הכינין. חומרים אלה ואחרים מוכרים כאפקטיביים בהמרצת הקרקפת ומיועדים לסייע ביצירת תאים חדשים ובחיזוק השיער. זאת בשילוב עם ויטמינים המסייעים לשיער כמו פרו ויטמין B5.

שמפו ואמפולות פיטוציאן לשיער צילום: אפרת אשל
שמפו ואמפולות פיטוציאן לשיער. צילום: אפרת אשל

בנוסף, הערכה כוללת אמפולות טיפוליות לשיער דליל ושיער חלש. 12 אמפולות פיטוציאן שבערכה מכילות פרו ויטמין B5 וכן רכיבים פעילים טבעיים וביניהם זרעי ענבים, צמח ויברונום, ג’ינקו בילובה בנוסף לחומצות אמינו וכן ויטמינים ומינרלים הידועים בספרות מדעית כמרחיבים וממריצים בעיסוי את הקרקפת ובכך מעודדים את בסיס השערה המיועד לסייע לצמיחת שיער, טיפוח וחידוש עור הקרקפת והפחתת שיער לבן.
מעבדות פיטו תומכות את יעילות האמפולות בתוצאות המרשימות של ניסוי קליני שנערך בצרפת לבחינת האפקטיביות ע”י רופאי עור. מן הממצאים עולה כי “הניסוי הוכיח כי פיטוציאן הוכח כיעיל בטיפול בשיער דליל ב-85% מהמקרים”.

השימוש המוצע באמפולות על ידי היצרן הוא דו שבועי כלומר שימוש בשתי אמפולות פיטוציאן בשבוע (אמפולה אחת לאחר החפיפה פעמיים בשבוע). לאחר יצירת שבילים בשיער והזלפת הנוזל על הקרקפת אין לשטוף את השיער. במהלך השימוש באמפולות, מומלץ לחפוף עם שמפו פיטוציאן. לתוצאות אפקטיביות מומלץ שימוש במשך 3- 4 חודשים.
ערכה משולבת, אמפולות פיטוציאן או שמפו ניתן לרכוש ברשתות הפארם, בבתי טבע וכן בבתי מרקחת.

המוצרים לא נוסו על בעלי חיים בהתאם לתקנות האירופאיות לקוסמטיקה וטואלטיקה – CE Directive: No. 1223/2009 article 18

תכולת שמפו פיטוציאן לנשים: 200 מ”ל
תכולת האמפולות: 12 אמפולות. כל אמפולה מכילה 7.5 מ”ל.

חוות הדעת של הנסיינים לגבי השמפו והאמפולות היו טובות. הנסיינים תארו את השמפו כנוח לשימוש וככזה שגם כמות לא רבה ממנו מביא לאפקטיביות. הנסיינים ציינו כי לשמפו אין ריח דומיננטי (ללקוחות המעדיפים ניחוחות חזקים) ומאידך ציינו את “ריחו המעט רפואי של התכשיר שבאמפולות אשר פג במהירות” ואת “הקושי הקל בשימוש בהלבשת מזלף הפלסטיק על האמפולות”. יחד עם זאת הנסיינים ציינו כי השמפו והאמפולות היו יעילים וכי הערכה (שמפו ואמפולות) סייעו להפחתה קלה בהופעת שיער לבן, שיפרו את מראה השערות ואת הברק, לא היו שומניים וחשוב מכך- לאחר השימוש ציינו הנסיינים ניכר כי נשירת השיער פחתה במידה לא מבוטלת.