פרי גוז’י עוזר כנגד אלצהיימר

פרי הגרגרים גוז’י עוזר למניעה ולטיפול במחלת אלצהיימר
במחקר חדש ומבטיח על איכויות המרפא של פרי הגרגרים גוז’י נמצא שלפרי זה יש איכויות הגנה נדירות כנגד מחלת אלצהיימר. אכילתו עשויה לצמצם במידה רבה הן את השכיחות והן את התופעות של מחלה הרסנית זו. גוז’י הינו מזון-על יוצא מן הכלל, ששומר על הבריאות הגופנית והנפשית גם יחד. הפרי מכונה גם ג’וג’י ברי, ג’וג’י Goji Berry

רונלד רייגן וצ'רלטון הסטון- חלו במחלת האלצהיימר. מקור:ויקיפדיה. צילום:הבית הלבן. באדיבות ספריית הבית הלבן וספריית רייגן.
רונלד רייגן וצ’רלטון הסטון- חלו במחלת האלצהיימר. מקור:ויקיפדיה. צילום:הבית הלבן. באדיבות ספריית הבית הלבן וספריית רייגן.

גוז’י איננו פרי הגרגרים השגרתי
בפרי גרגרים זה יש כמויות משמעותיות של רכיבי תזונה חשובים כמו ויטמין C, ביטא קרוטן, פוליסכרידים, לוטאין, זיאקסנטין, ויטמיני B ו-E ומינרלים כמו אבץ, נחושת, סידן וסלניום. ברפואה הסינית העממית צורכים את פרי הגרגרים הזה כבר לפחות 2000 שנה. לפרי יש היסטוריה ארוכה ומוכחת של יכולות מרפא למחלות כליה, לניקוי הדם ולשיפור יכולת מינית. פירות הצמח נמצאו טעונים בנוגדי חמצון. הם נמצאו משפרים את הראיה, מגנים בפני סרטן ומחזקים תגובה חיסונית כנגד מחלות. כעת, חוקרים טוענים שלפרי זה יש יכולת למנוע נזקי ביטא עמילואיד במוח, נזקים העומדים בשורש של מחלת אלצהיימר.
מזון-על המגן על המוח והעצבים
מחקר שנערך באוניברסיטת הונג קונג מצא ששימוש במיצוי מימי של הפרי קטע את הנזק הנוירוטוקסי של חלבונים במוח, אלו הקשורים למחלת אלצהיימר. לפי מחקר שפורסם בעיתון הרפואי “אדבנסד נאטוראל מדיסין” נמצא שפרי הגוז’י מגן על תאי המוח מפני החלבון ביטא עמילואיד הקשור לשינויים פתולוגיים שקורים במוחם של חולי אלצהיימר. תגלית זו מלמדת שפרי הגוז’י עשוי לפעול כנגד תהליך מוחק זיכרון זה.
החוקרים מאמינים שתרכיז של פרי זה עתיד לשחק תפקיד חשוב במניעת מחלת אלצהיימר. בינתיים, מומלץ לצרוך פרי גרגרים זה בכל הצורות בהן הוא ניתן להשגה.

מקורות

Neuroprotective goji berry offers new hope in preventing and treating Alzheimer’s disease
NaturalNews,Wednesday, June 26, 2013 by: Carolanne Wright
http://www.naturalnews.com/040954_goji_berries_Alzheimers_amyloid_proteins.html#ixzz2XKDAKeph
http://www.rubygoji.com/download/pdf/library-029.pdf
http://www.gojitrees.com
http://www.advancednaturalmedicine.com
http://www.huffingtonpost.ca

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466