פתרון גנטי להשמנה וסוכרת

הדוקטור הפנימי The Inner Doctor: פתרון גנטי חדשני לטיפול בבעיית השמנת היתר ומחלת הסוכרת.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
גנטיקה. סליל ד.נ.א DNA מקור: ויקיפדיה. באדיבות משרד האנרגיה האמריקני. U.S.Energy Dep

הדוקטור הפנימי The Inner Doctor: פתרון גנטי חדשני לטיפול בבעיית השמנת היתר ומחלת הסוכרת.

10 סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מפתחים את ה"Inner Doctor" – פתרון גנטי חדשני לטיפול בתופעת התסמונת המטבולית והבעיות המרכזיות שלה – השמנת יתר ומחלת הסכרת. הצוות, בניצוחה של פרופסור סמדר כהן מהמחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה ע"ש אברם וסטלה גולדשטיין-גורן באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מפתח במעבדות האוניברסיטה טיפול חדשני בתחום הביולוגיה הסינטטית לטיפול מותאם אישי ב"תסמונת המטבולית".

הסטודנטים ייצגו את ישראל בתחרות הבינלאומית היוקרתית בתחום ההנדסה הגנטית, iGEM, שמתקיימת בחסות המכון הטכנולוגי ב-MIT, מסצ'וסטס. במסגרת התחרות יתמודדו הסטודנטים מול כ-250 צוותים וחוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם.

התסמונת מאובחנת אצל 1 מתוך 4 אנשים מאוכלוסיית העולם וכוללת, בין היתר, תסמינים של סכרת והשמנה שמהווים זרז משמעותי למחלות לב מסכנות חיים. כיום, רוב התרופות המסורתיות לתסמונת מטפלות בתסמינים בלבד וגורמות לתופעות לוואי לא רצויות. הפיתוח של צוות הסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מבוסס על קונספט של תרופות חכמות, אשר לאחר לקיחתן מסוגלות להגיב לאותות מן הגוף ולשנות את פעולתן בזמן אמת. טיפול שכזה בתרופות חכמות מתבצע באמצעות שיטות ביולוגיות חדשניות הנמצאות בחזית המדע, במטרה ליצור טיפול מותאם אישית לכל אדם בהתאם לגנטיקה הייחודית שלו.

ראוי לציין כי צוות הסטודנטים רואה חשיבות רבה ביצירת אורח חיים בריא, הכולל תזונה וספורט בנוסף להיבט המדעי-תרופתי, המהווים יחד מערכת כוללת של מודעות-מניעה וטיפול.

חזון הצוות הוא יצירת עולם בו הביולוגיה הסינטטית וההנדסה הגנטית יהיו חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי שכל פרט ופרט יקבל, והפרויקט הוא ראשיתו של מימוש חזון זה.

בשנה שעברה השתתף צוות מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בתחרות iGEM עם פיתוח של "חיידקים בעלי מנגנון השמדה עצמית" (iGEM BGU-2013), והיה לצוות הראשון מישראל שהעפיל לגמר התחרות ב-MIT, הופיע בכתבות בעיתונים ואף קיבל את ברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השנה, חברי קבוצתiGEM BGU-2014 נחושים לזכות במקום הראשון בתחרות, להביא כבוד לישראל ולאוניברסיטת בן-גוריון בנגב וחשוב מכך, לסייע למיליוני החולים ברחבי העולם, לשפר את בריאותם ואת איכות חייהם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן