קייטנת ריפוי בים המלח לילדים חולי פסוריאזיס

קייטנת ריפוי בים המלח לילדים חולי פסוריאזיס

מחלת הפסוריאזיס היא מחלה כרונית, הנמשכת כל החיים ומופיעה אצל כ – 3% מהאוכלוסייה, הכוללת גם ילדים ובני נוער. המחלה מתבטאת בנגעים מגרדים על הגוף באיזורים שונים ובדרגות חומרה שונות. על פי סל הבריאות זכאי כל ילד חולה פסוריאזיס למימון שהייה בים המלח לתקופה של עד חודש ימים לצורך חשיפה לקרני השמש מסוג UVB האפשרית רק בים המלח. למרות שטיפול זה יוצר הטבה משמעותית, בפועל מעט הורים מאפשרים לילד לנצל את זכאותו כי הדבר כרוך בבירוקרטיה מול קופת החולים ובאובדן ימי עבודה עבורם. על מנת לאפשר ליותר ילדים לממש את זכותם, אגודת הפסוריאזיס הישראלית, מארגנת שהייה קבוצתית בים המלח במהלך החופש הגדול במסגרת קייטנת ריפוי. לקבוצה יכולים להצטרף ילדים ובני נוער בגילאי 8 עד 18 המחולקים לקבוצות לפי גילאים בהשגחת רופא.

יונה קציר, מנכ”לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית המתמודדת בעצמה עם המחלה מסבירה כי: ” בשל המאפיינים החיצוניים של המחלה, נאלצים רבים מהילדים להתמודד עם אפליה ונידוי חברתי. הקייטנה מאפשרת לעבור טיפול בחשיפה הדרגתית לקרני השמש וגם להשתתף בפעילויות העצמה וחיזוק הרוח בהנחיית צוות מדריכים המתמודדים בעצמם עם מחלת הפסוריאזיס. כך שבמהלכה הם לומדים להתמודד עם הדעות הקדומות, דבר התורם להעלאת הביטחון העצמי שלהם. בנוסף, אנחנו יודעים שלעיתים קשה להורים למצות את זכותו הרפואית של הילד בקופת החולים אשר מערימה קשיים בקבלת האישור לטיפול ועל כן פנינו בנושא לאחרונה לשר הבריאות וביקשנו ממנו לאשר מידית לכל ילד חולה פסוריאזיס בישראל לקבל הפניה לטיפול בים המלח”.

למחלת הפסוריאזיס רקע תורשתי גנטי ובקרב כשליש מהילדים והמבוגרים החולים יש סיפור משפחתי של חולה נוסף לרוב אחים, הורים או דודים. מדובר במחלה רב מערכתית בעלת ביטוי עמוק יותר וקשה יותר מאשר תסמינים חיצוניים על פני העור. על פי מחקרים, חולי הפסוריאזיס נמצאים גם בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב, כבד, סוכרת וכלי דם במהלך החיים. חלק מהחולים גם מתמודדים עם דלקת מפרקים פסוריאטית הנקראת גם פסוריאזיס ארטריטיס וגורמת לכאבים, נפיחות ונוקשות.

קבוצת הריפוי תתקיים החל מיום חמישי ה – 6.7.2017 ועד יום ראשון 23.7.2017 בבית מלון בים המלח ותכלול גם הפתעות, שחייה בבריכה, גלידות וטיולים. על מנת להצטרף לקייטנה יש לפנות מייידית לרופא העור, לבקש הפנייה לטיפול בים המלח למשך 17 לילות ולהתקשר לאגודת הפסוריאזיס למענה האנושי הפועל 24 שעות ביממה 03-6247611 להמשך תהליך ההרשמה. ההרשמה נסגרת כמה שבועות מראש ולכן על ההורים לגלות ערנות ולפעול מעכשיו למימוש הזכויות הרפואיות של הילדים בסל הבריאות. מידע נוסף אודות הקייטנה ניתן לקרוא בעמוד הפייסבוק של אגודת הפסוריאזיס הישראלית או באתר האינטרנט בכתובת הבאה: psoriasis.org.il