שטח ראשון יירכש באמזונס הפרואני ויהפוך לשמורת טבע

שטח ראשון יירכש באמזונס הפרואני ויהפוך לשמורת טבע בעזרת גיוס המונים את סכום הכסף לרכישת שטח ראשון שיהפוך לשמורת טבע. המטרה: להילחם בהכחדת המינים*

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
לימודים אקדמיים. אוניברסיטת חיפה. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

הצלחה ראשונה לארגון TiME שהוקם על ידי חוקר מאוניברסיטת חיפה: שטח ראשון יירכש באמזונס הפרואני ויהפוך לשמורת טבע

*ארגון שימור הסביבה TiME שהוקם על ידי פרופ' אורי שיינס מאוניברסיטת חיפה גייס בעזרת גיוס המונים את סכום הכסף לרכישת שטח ראשון באמזונס בפרו שיהפוך לשמורת טבע. המטרה: להילחם בהכחדת המינים*

הצלחה ראשונה לארגון TiME במאבקו להצלת מינים בסכנת הכחדה ברחבי העולם – בזכות גיוס המונים גויס הסכום הנדרש לרכישת חלקת קרקע באמזונס הפרואני, בית ללמעלה מ-300 מינים שחלקם בסכנת הכחדה חמורה, שיהפוך כעת לשמורת טבע. "בתוך פחות משנה, הצלחנו להראות שאפשר להציל מינים ולהגן על כדור הארץ בעזרת אכפתיות של המוני אנשים בעזרת גיוס המונים", אמר פרופ' אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה של אוניברסיטת חיפה קמפוס אורנים שהקים את הארגון.

ארגון TIME )This is My Earth) הוקם על ידי פרופ' שיינס, שאליו הצטרף פרופ' אלון טל מאוניברסיטת תל-אביב, לפני כשנה וחצי במתכונת יוצאת דופן – ארגון דמוקרטי שבו לכל אדם שתרם יש קול שווה – לא חשוב אם תרם דולר או מיליון דולר – בקידום המטרה המרכזית: ניסיון למנוע את הכחדת המינים השישית בפניה אנו ניצבים. בתמורה לחברות בארגון, מתבקשים החברים לבחור פעם בשנה בין שלושה שטחים מרחבי העולם, שנבחרו על ידי הוועדה המדעית של הארגון ובכל אחד מהם מגוון רחב של מינים בסכנה, כשהשטח שנבחר נקנה על ידי הארגון והופך לשמורת טבע. מכיוון שכל הפועלים בארגון עושים זאת בהתנדבות מלאה, רכישת האזורים נעשית דרך ארגונים מקומיים, שאחראים לאחר הרכישה לנהל בפועל את שמורת הטבע החדשה.

השטח הראשון שנבחר על ידי חברי הארגון בהרי האנדים הפרואנים, לאחר שגבר על ריף אלמוגים מבליז ושטח ערבות בקניה. מדובר בשטח פרטי שבו למעלה מ- 300 מינים של ציפורים, זוחלים ויונקים שחלק ניכר מהם נמצאים ברשימה האדומה של IUCN, כמו למשל צמרן צהוב זנב, וינשוף שעיר מזוקן, שהועמד למכירה על ידי הבעלים. סכום הרכישה עמד על 30 אלף דולר, כש-25 אלף דולר גויסו בגיוס המונים ו-5,000 הדולרים הנוספים נתרמו על ידי קרן גורדון ובטי מור (Gordon and Betty Moore foundation) שתומכת בין היתר בפרויקטים לשימור הסביבה.

"על פי החוק הפרואני השטח יכול להימכר אך ורק לבני המקום ( בני קהילת היימבראסבמבה קמפסינו), על כן האדמות ירכשו בשם בני הקהילה על ידי ארגון שימור מקומי בניהולם של הדוקטורים סאם ונגה שני. הזוג שני, שנמצא באזור כבר שנים ופועל למען הצלת המינים הנכחדים בו, ינהל את האתר יחד עם הקהילה המקומית, ובהתאם לרוח ארגון TiME, ישלב מחקר וחינוך בשטח שירכש", מסביר פרופ' טל.

"באזור יערות הגשם, קצב כריתת היערות הוא בין הגבוהים בעולם. האזור הספציפי הזה משמש מסדרון מעבר חשוב בין שתי שמורות קיימות, והפסקת הרצף המיוער באזור עלולה ליצור קיטוע שישאיר אוכלוסיות קטנות מדי של בעלי חיים שלא יצליחו לשרוד. למרות שמדובר בשטח קטן שנרכוש, ההצלחה נתנה לנו המון מוטיבציה, ואנחנו מאוד מקווים שההוכחה הזאת תעזור לנו לגייס עוד תומכים וחברים בשנה הבאה ", סיכם פרופ' שיינס.

דילוג לתוכן