שיחון מצולם מאפשר לחרשים לתקשר בחירום

אפליקציה חדשה: שיחון מצולם שנועד לאפשר לחרשים לתקשר טוב יותר עם מטפלים בשעת חירום

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
בעיות שמיעה. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום : Jonas Bergsten

אפליקציה חדשה שהופצה לעובדי מערכת הבריאות: שיחון מצולם שנועד לאפשר לחרשים לתקשר טוב יותר עם מטפלים בשעת חירום

בחסות המרכז לחקר המוכנות והמענה למצבי חירום ואסון שבאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשיתוף עם מרכז "משאבים" ו"המכון לקידום החרש": אפליקציה חדשה – שיחון מצולם שנועד לאפשר לחרשים לתקשר טוב יותר עם מטפלים בשעת חירום, פותחה בחסות המרכז לחקר המוכנות והמענה למצבי חירום ואסון שבאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשיתוף עם מרכז "משאבים" מקרית שמונה ו"המכון לקידום החרש" שהפיקו בעבר גרסה ראשונית מודפסת שלו.האפליקציה החדשה הופצה במהלך מבצע "צוק איתן" על ידי האגף לשעת חירום במשרד הבריאות את האפליקציה לעובדי מערכת הבריאות.

במצבי חירום אנשים חרשים נמצאים בסיכון מוגבר להיפגעות כתוצאה מקבלה מאוחרת (אם בכלל) של התראה על איום, קושי בהשגת והעברת מידע, חסמים בנגישות לטיפול ותלות גדולה יותר מהרגיל באחרים (הזמינים פחות מהרגיל) לצורכי תרגום.

אפליקציה סלולרית חדשה "סימנים במשבר" או signs in crisis, מגשרת על הפער ומנגישה למגיבים ראשונים ומטפלים, ביטויים שגורים בשפת הסימנים הישראלית מתורגמים לעברית, ערבית, רוסית ואנגלית. בעזרת האפליקציה יוכל מטפל (או מגיב אחר בחירום) לגשת לאדם חירש, לקבל את תיאור האירוע ולומר משפטים מסבירים ומרגיעים. במהלך מבצע "צוק איתן" הפיץ האגף לשעת חירום במשרד הבריאות את האפליקציה לעובדי מערכת הבריאות.

האפליקציה האפליקציה ניתנת להורדה חינם (מומלץ!!) חפשו- signs in crisis בחנות האפליקציות

מסבירה פרופ' לימור אהרנסון-דניאל, ממרכז PREPARED לחקר המוכנות והמענה למצבי חירום ואסון,אוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "פיתוח זה הינו חלק מפעילות ענפה ומגוונת של מרכז PREPARED לחקר המוכנות והמענה למצבי חירום ואסונות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במטרה לחזק את מוכנות האוכלוסיות החלשות בקהילה לחירום ולהעלות את המודעות הציבורית והשלטונית לצרכיהן המיוחדים. יוזמה נוספת של המרכז היתה הרצאה ייעודית לחרשים על כללי התגוננות מפני איום – כללים המוכרים לכולנו מסרטוני ההסברה של פיקוד העורף. בשיתוף מחלקת הרווחה של עיריית באר-שבע, פיקוד העורף ומועדון החרשים המקומי, קיימה קרולינה ברוכי, מאסטרנטית במחלקה לרפואת חירום ובת להורים חרשים, הדרכה מותאמת לחרשים בנוגע להנחיות ההיערכות לחירום (למשל לא צריך בטריות לטרנזיסטור אך פנס הוא חובה). זו היתה הפעם הראשונה שניתנה הרצאה כזו על ידי אנשי מקצוע באופן מכוון לחרשים – לא רק תרגום לשפת סימנים אלא התאמה לצרכיהם. ביום ההרצאה שפורסמה ברשתות החברתיות, המועדון משך אליו חרשים שהגיעו באוטובוסים מרחבי הדרום והקשיבו בשקיקה להנחיות. מאז ההרצאה הזו, קרולינה נתנה את ההרצאה במועדוני חרשים רבים ברחבי הארץ ועוד ידה נטויה, לרבות מועדון החרשים המקומי בבאר שבע בהנהלתו של מוטי גופר.

דילוג לתוכן