תה ירוק לחולי אלצהיימר

ריפוי טבעי: מחקרים על אמצעים טבעיים לשיפור מצבם של חולי אלצהיימר

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
עלי תה ירוק. מקור: ויקפדיה. ברישיון CC3-by-sa צילום: Azzurro

תה ירוק כאמצעי עזר נגד מחלת אלצהיימר

השכיחות של מחלת אלצהיימר עולה כל הזמן. חברות התרופות מנסות שוב ושוב, "תרופות פלאים" נגד המחלה – שוב ושוב הן כושלות מלהציע פתרון קסם יעיל במיוחד לחולים, גם לא למי שמחלה זו היא במצב התחלתי אצלו. פיטוכימיקלים עשויים לעזור.

מחקרים שנעשים בשנים האחרונות מלמדים שיש מספר מוצרי טבע שעוזרים לבלימת המחלה, גם לנסיגתה כל עוד הנזק למוח לא הרחיק לכת. חומרים כאלו הם כורכומין, רסברטרול והמרכיב EGCG המצוי בתה ירוק. חומר זה עובר בקלות במחסום דם-מוח ומשפר יכולת קוגניטיבית של האדם.

מחקר בנושא זה נערך על-ידי מדענים מן המכון למדעי החיים באוניברסיטת מישיגן ופורסם ב- Proceedings of the National Academy of Sciences,. המחקר מצא איך מיצויים המופקים מתה ירוק חוסמים יצירת פלאקים של ביטא עמילואיד, שנמצאו קשורים למחלת אלצהיימר, כמו גם למחלות ניווניות אחרות של המוח והעצבים.

צריכת תה ירוק מונעת פגיעה בחלבונים במוח ונזקים שמביאים להתפתחות מחלת אלצהיימר. הצטברות לא תקינה של חלבונים הנקראים עמילואידים קשורי מתכות היא הסימן היותר מובהק למצבים נוירולוגיים רבים ובתוכם מחלת אלצהיימר. לא מעט מחקרים שנעשו בעבר הוכיחו את תועלתו של התה הירוק לבלימת הידרדרות כזו ובכללה מחלת אלצהיימר.

בהסתמך על מחקרים מוקדמים יותר בדבר התועלת של תה ירוק, בדקו החוקרים ומצאו שהתרכובת הטבעית אפיגאלוקטצ'ין-3-גאלאט, הידועה בשם המקוצר EGCE, בולמת יצירת פלאקים עמילואידיים. התרכובת גם מונעת יצירת חלבונים לקויים קשורי מתכות וגם מפרקת את אלו שכבר נוצרו. המתכות שנמצאו בעיקר קשורות לחלבונים כאלו היו נחושת, ברזל ואבץ. כיום יש עניין רב בתועלתו של התה הירוק.

מומחי תזונה אומרים שתה ירוק מכיל 30% עד 40% פוליפנולים מסיסי מים בעוד שבתה השחור יש רק 3% עד 10% מתרכובות מועילות אלו. תה לבן פעיל אפילו יותר מתה ירוק. ההמלצות הן לשתות 3 עד 5 כוסות תה ירוק או לבן ביום, בייחוד למי שמתחיל לחוש הידרדרות בפעילות קוגניטיבית אצלו.

מקורות

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-03/uom-gte030513.php
http://www.nutraingredients.comhttp://www.sciencedaily.com/releases/2013/03/130305145137.htm
http://www.naturalnews.com/039485_green_tea_catechins_Alzheimers_disease.html#ixzz2Ng9xhjZc
Green tea catechins block the formation of plaques to help prevent Alzheimer's disease
Thursday, March 14, 2013 by: John Phillip
http://www.naturalnews.com/039485_green_tea_catechins_Alzheimers_disease.html#ixzz2NgAJitoE
http://www.pnas.org/content/110/10/3743

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן