תמיכה זוגית במבוגרי אוכלוסיה ההומו-לסבית

חשיבות תמיכה חברתית במבוגרים בקהילה ההומו לסבית לשמירה על הבריאות

ממצאים רבים מצביעים עד כמה חשובה תמיכה חברתית, קהילתית ומשפחתית ומתן סיוע ועזרה קהילתית בגילאים מבוגרים. ממצאים אלה מקבלים משנה תוקף במחקר חדש המדגיש את הצורך במחויבות ערכית ודאגה חברתית כלפי מבוגרים מאוכלוסיות באוכלוסיות מסוימות כמו בקהילה ההומו-לסבית. זאת משום שמבוגרים באוכלוסיות אלה מתאפיינים בפחות קשרים זוגיים ומשפחתיים, ולכן סובלים יותר מלחץ ועקה פסיכולוגית, בדידות וחוסר תמיכה חברתית באופן המביא לתחלואה מוגברת שלהם במחלות כרוניות שונות. כך על פי מחקר חדש שהתפרסם.

דגל הגאווה של קהילת ההומוסקסואלים, הלסביות, הביסקסואליים והטרנסג'נדרים. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום:Theodoranian
דגל הגאווה של קהילת ההומוסקסואלים, הלסביות, הביסקסואליים והטרנסג’נדרים. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום:Theodoranian

על פי החוקרים אנשים הנמנים על האוכלוסיה ההומו-לסבית באיזור קליפורניה מתבגרים באופן המתאפיין בפחות קשרים חברתיים זוגיים, דבר שמוביל לתחלואה כרונית כמו בעיות יתר לחץ דם, לחץ נפשי, מוגבלות פיזית, בשיעורים גבוהים יותר, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.

על פי המחקר האמריקאי, מחצית מהמבוגרים הביסקסואלים או הגייז בגיל 50 עד 70 מתגוררים לבד, בהשוואה ל13.1 אחוזים בקרב אוכלוסיית הגברים ההטרוסקסואלים באותם גילאים ואילו 25% מהלסביות חיות בגילאים אלה לבדן בהשוואה ל20% בקרב מבוגרות באותן גילאים.

על פי החוקרים חוסר בתמיכה חברתית, משפחתית וכו היא זו שעשויה להסביר את הממצא שעלה מן המחקר ולפיו מבוגרים בקהילה החד מינית מתאפיינים בשיעור גבוה יותר של תחלואה במחלות כרוניות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, לחץ נפשי, דיווח עצמי על בריאות לא טובה, מוגבלות פיזית, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.
החוקרים סבורים שממצאים אלה עשויים לסייע להבין ולטפל בצרכים הייחודיים של אוכלוסיות אלה מבחינה חברתית סוציאלית ומבחינה בריאותית, כחלק מהמחויבות החברתית והקהילתית למגזרים השונים בה.

המחקר נערך על ידי חוקרים אמריקאים מהמרכז למחקר מדיניות בריאות באוניברסיטת קליפורניה שבארצות הברית.