תרופה אישית לסרטן וסריקת גנום תיחשף בכנס IATI BIOMED

ביומד 2016 : אונקוטסט תחשוף בדיקת ה-GPS Cancer הסורקת את כל הגנום של תאי הגידול ומתאימה לו טיפול פרטני–חדשני

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
תאים סרטניים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc3-sa-by מאת: Jolu, RAK

BIOMED IATI – כנס ביומד 2016: בדיקה לסריקת גנום תאי הגידול והתאמת תרופה אישית תיחשף בכנס IATI BIOMED

בחזית המדע: בכנס ביו-מד 2016, שיתקיים ב-24-26 במאי במלון דייויד אינטרקונטיננטל בת"א תחשוף אונקוטסט חברת הבת של טבע ישראל בבלעדיות את בדיקת ה-GPS Cancer הסורקת את כל הגנום של תאי הגידול מסוגלת לזהות בו כל מרכיב בר טיפול ולהתאים עבורו טיפול פרטני–חדשני

הבדיקה תיחשף לראשונה חברת טבע באמצעות חברת הבת- "אונקוטסט טבע", תציע בדיקה חדשנית לסרטן המאפשרת לייעל את הטיפול בחולי סרטן ולהתאים את הטיפול המדויק להם. GPS Cancer, הבדיקה הרחבה והמקיפה ביותר הקיימת כיום שיכולה לזהות כל מרכיב בר טיפול בתא הסרטני, הפיתוח המהפכני ייחשף לראשונה במסגרת כנס IATI BIOMED שיתקיים בין התאריכים 24 – 26 במאי בתל אביב במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

בדיקה זו מאפשרת לזהות במדויק אלו שינויים ומוטציות קיימים בדגימת דנ"א שהופקה מתאים הסרטניים, ואלו שינויים מתורגמים לחלבונים לא תקינים ושכנגדם יהיה אפקטיבי לטפל.

בטכנולוגיות הקיימות כיום ניתן לבחון גנים בודדים ועד פאנלים של גנים, המונים בין 10-300 גנים בלבד במקביל, ואילו בדיקת GPS Cancer החדשה סורקת את כל הגנום של תאי הגידול אשר כולל כשלושה מיליארד בסיסים ויותר מ 20,000 גנים בשלושה רבדים : דנ"א, רנ"א וחלבון. הבדיקה מאפשרת ריצוף כל הגנום הסרטני הנלקח מדגימת הביופסיה, ומשווה אותו לרצף הדנ"א הנורמלי של המטופל הנלקח מדגימת דם, כמו כן בבדיקה מתבצע ריצוף וכימות של כל מולקולות ה- RNA (תעתיקים של כל רצפי הגנים) ואנליזה לזיהוי חלבונים אשר משתתפים בתהליכי התפתחות הסרטן וזאת במטרה לזהות מוטציות בגנים הגורמים להתפתחות הסרטן.
סרטן הינה מחלה מורכבת, אך בעזרת המידע המתקבל מהבדיקה הרופא יוכל להתאים באופן אישי תכנית טיפולית לחולה והכוונת הטיפול בכל הכלים הטיפוליים הקיימים היום: טיפול כימי, הורמונאלי, ביולוגי או חיסוני.

הבדיקה אשר פותחה על ידי חברת NantHealth ונמצאת בבסיס פרויקט הממשל האמריקאי הנקרא Cancer Moonshot 2020 ומיוצגת בישראל על ידי אונקוטסט-טבע זמינה כבר לציבור הרחב בישראל.
תכנית הכנס

עיינו בתכנית הכנס

בקרו באתר של הכנס

דילוג לתוכן