תרופה לגלאוקומה מצמיחה שיער

טיפול בנשירת שיער: תרופה נגד גלאוקומה מצמיחה שיער

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותבריאות ויופי
התקרחות גברית- נשירת שיער. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Welshsk

טיפול בנשירת שיער ? ממצאי מחקר חדש מצביעים על צמיחת שיער בראש בקרב מי שהשתמשו בתרופה נגד גלאקומה Bimatoprost

האם נמצא טיפול חדש להתקרחות במקרה ? נשירת שיער, התקרחות וקרחת גורמת לרבים- נשים וגברים כאחד ללחץ נפשי רב וחוסר נוחות ברמה האסטית. יחד עם זאת תכשירים לטיפול בנשירת שיער- אלופציה של הראש כמו הטיפול הנפוץ ביותר מינוקסי minoxidil שיועד במקור ליתר לחץ דם משפיעים לעיתים וגם לא תמיד בכיוון הרצוי כלומר הצמחת שיער לא רצויה.

ממצאי מחקר חדש שראו אור בכתב העת  של FASEB Federation of American Societies for Experimental Biology , מצביעים על תרופה חדשה שעשויה לסייע בהצמחת שיער למי שמקריח, סובל מנשירת שיער או אף לאנשים עם קרחות בראש. על פי הממצאים תרופת Bimatoprost המשמשת לטיפול כנגד לחץ תוך עיני של חולי גלאוקומה – מחלת עיניים שעלולה להוביל לעיוורון, מסייעת בהצמחת שיער ראש.
מן הממצאים עלה כי בתרבית של תאי זקיק שערה ראשית הובילה התרופה לצמיחת שיער וכן במחקר המשכי נמצא כי בעכברים הועילה התרופה להצמחת שיער.

תרופת Bimatoprost משווקת בארצות הברית, באירופה ובקנדה תחת השם לומיגאן Lumigan לעצירת התפתחות מחלת העיניים גלאוקומה ולוויסות לחץ תוך גולגלתי עיני .

חשוב לציין כי אין ליטול תרופה זו באופן עצמאי, ללא מרשם או בשימוש ממושך. שימוש בתרופה מלווה בתופעות לוואי רבות שחלקן קשות ולכן אין להשתמש בתכשיר אלא בהתוויה רפואית מאושרת במרשם רופא לאחר ייעוץ. 

 

האמור במאמר זה אינו מהווה משום המלצה או תחליף לטיפול וייעוץ רפואי מוסמך.  

דילוג לתוכן