להמנע מלשכוח את התינוק ברכב ולאוורר

על מכונית, שכחה וסרטן…

* אחד האירועים המפחידים ביותר להורה הוא לשכוח את התינוק ברכב. מקרים לא מעטים כאלה קרו להורים נורמטיביים.

איך ניתן לדאוג שגם לנו זה לא ייקרה ? הפתרון פשוט יחסית – כשיוצאים מהרכב מומלץ להניח את הארנק והסלולרי במושב הסמוך לתינוק באופן שלא תשכחו אותו אפילו אם הוא נרדם.

* בנוסף חשוב לזכור,כדי לשמור על הבריאות שלכם ושל הילדים, מומלץ לפתוח החלונות ולאוורר כמה דקות את הרכב בתחילת הנסיעה- 2 דקות ללא מזגן ו-2 דקות עם מזגן וחלונות פתוחים

ולמה ? כאשר נכנסים חזרה לרכב, במיוחד לאחר שהרכב עמד בשמש, מהפלסטיקים של הרכב נפלטים גזים של חומרים מזיקים, כמו בנזן בכמויות של עד מאות עד אלפי מיליגרמים – עשרות מונים מהרמה המותרת ! חומרים שעלולים לגרום לנזקים בריאותיים חמורים באיברים הפנימיים וביניהם גם סרטן !

לכן, עלינו לאוורר כראוי את הרכב- כדי שלא ננשום את החומרים הרעילים האלו – אשר נפלטים מרכיבי המכונית ומהמזגן בכמויות ניכרות ובמיוחד כאשר הרכב עוד החום או בשמש.

החומר בנזן נמצא כמסרטן גם ברמות נמוכות מאד ולכן מומלץ שלא לבוא איתו. חומר זה נפלט בין השאר מבעירת הדלק במכוניות ומפעילות של מפעלי תעשייה שגורמים לזיהום אוויר.

כך, כשאתם נכנסים לרכב חזרה, הקפידו לאוורר את המכונית לפחות למשך שלוש דקות שלמות, באמצעות פתיחת החלונות לאוורור הגזים שנפלטו. רק לאחר מכן פיתחו את המזגן והשאירו החלונות פתוחים עוד מספר דקות.

דילוג לתוכן