טיפול בכאב גרון משפעת – מי מלח ולימון

לטיפול מקומי כנגד כאבי גרון משפעת או מהצטננות, מומלץ לגרגר במי מלח. להכין מי מלח מוסיפים כפית מלח לתוך שני שלישים של כוס מים ומערבבים היטב עד שהמלח מתמוסס לגמרי. אפשר להוסיף מיץ מרבע לימון סחוט טרי. מומלץ לגרגר פעם בשעה או שעתיים. אפשר להוסיף מיץ מרבע לימון סחוט.

מי מלח הם תערובת שיוצרת בעת גרגור סביבה מליחית חזקה בדרכי הנשימה העליונות. יצירה של סביבה עם ריכוז מלחים גבוה יוצרת בתהליכי דיפוזיה ואוסמוזה מעבר של נוזלים להשוואת ריכוזים באופן שפוגע בתהליכים חיוניים. כשאנו מגרגרים מי מלח כבהצעה לריפוי טבעי של תרופות סבתא פולקלוריסטיות אנו לא יוצרים סיכון ממשי, אך משנים את הסביבה המלחית באופן שעשוי לסייע להפחית את הסיכון להתפתחות חיידקים ונגיפים ושגשוגם.

שלא בפן הטבעי, עממי אלא האמפירי, מבחינה מדעתי קיימות עדויות (שאינן מבוססות על מחקרים נרחבים) מסוימות לגבי השפעתם של מי פה וגירגור תמיסות אחרות כמו יוד-פובידון (Povine iodine) כנגד חיידקים וזיהומי גרון. להרחבה ראו:

Int Journal of Preventive Medicine. 2013 Sep;4(9):1030-5. Respiratory Tract Infections and its Preventive Measures among Hajj Pilgrims, 2010: A Nested Case Control Study. Emamian MH, Hassani AM, Fateh M.ed/24130944. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24130944

Dermatology. 2002;204 Suppl 1:32-6. Prevention of respiratory infections by povidone-iodine gargle. Nagatake T, Ahmed K, Oishi K. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12011518

 

דילוג לתוכן