טיפים בנושא ראייה ובדיקות עיניים

עצות שימושיות בנושא ראייה ועיניים בילדים

ילדים רבים סובלים מבעיות ראייה. קוצר ראייה המכונה גם מיופיה- Myopia  היא בעית עיניים מן הנפוצות ביותר בקרב ילדים ומבוגרים. מחקרים מצאו כי לבעיה זו ישנו בסיס גנטי- תורשתי אולם, נמצא כי בעיה זו נובעת גם מהיבטים סביבתיים. כך לדוגמה קריאה או התמקדות רצופה במסך מחשב, טלוויזיה, ספר קריאה וכו' עלולה להוביל לעייפות מוגברת של העין, העדר מצמוץ ומנוחה לעיניים ולהשפיע על איכות הראייה ואף להחמרת בעיית קוצר ראייה, ובמיוחד כאשר עיקר הקריאה נעשית בתקופה שהילדים צעירים. שימוש במשקפיים ובעדשות מגע, או הסרת משקפיים בלייזר מיועדת לתת מענה לבעיה, אולם איתורה בשלבים הראשונים, מניעתה וטיפול בה חשוב מאד.

בסרטון זה, ממליץ ד"ר עידי מצר, ראש תחום מחלות עיניים בילדים מהקריה הרפואית רמב"ם בחיפה על חמישה טיפים בנושא בדיקות ראייה ורפואת עיניים, על מנת למנוע התהוות בעיות ראייה שילכו ויחמירו אצלכם ואצל ילדיכם.

הטיפים מתייחסים למודעות לבדיקות עיניים, הכנה לקראת חשיפה מוגברת לשמש, מודעות לבדיקת מצב הראייה של ילדיכם, כאשר אתם סובלים מבעיות ראייה בעצמכם, תשומת לב ההורים לתופעות לוואי של בעיות ראייה כמו כאבי ראש של הילד, הפרעות ריכוז ובעיות בקריאה או כתיבה, ולמתן מנוחה לעינים לאחר עבודה מאומצת מול מחשב או בקריאה.

דילוג לתוכן