שיפור התמודדות עם סוכרת באמצעות תזונה נכונה

 

כיצד לשפר את התמודדות עם סוכרת בעזרת תזונה נכונה

בסרטון זה “חברים מציעים: טיפים לשיפור הבריאות למתמודדים עם סוכרת” בנושא מניעת מחלת הסוכרת- סוכרת מזוג 1 ומסוג 2 נותנים ד”ר גדעון רון ויעל נשר עצות לחולי סוכרת כיצד להתמודד עם המחלה באמצעות הפחתת צריכת חלבונים מן החי, מיעוט בצריכת מזון עשיר בעמילן ואכילה מרובה של ירקות כמו גם פעילות גופנית.

הסרטון מתאר מעט את המחלה ועוסק בגורמים לה, הנעוצים בתזונה – מזון עתיר רכיבים המעמיסים על פעילות הלבלב. בעידן המודרני רבים סובלים ממחלת הסוכרת והיא מצויה במגמת עלייה מתמדת.

הסרטון זכה במקום הראשון במסגרת תחרות סרטונים בנושא סוכרת מטעם המכון הלאומי לאפדימיולוגיה, והוא מוקדש לזכרה של הגברת חיה קלוגהופט ז”ל.

הסוכרת- היא מחלה מטבולית הנגרמת בגלל בעיה בייצור או בקליטת אינסולין. הסובלים מן המחלה  לוקים בסימפטומים הנובעים מרמות סוכר גבוהות בדם ומתגובות הגוף למצב- כך לדוגמה סובלים החולים בסוכרת ממתן שתן עודף, צימאון, חולשה וסחרחורות, בחילות וירידה במשקל, זיהומים היכולים להחמיר כדי נמק – במיוחד בגפיים, בעיות ראייה המחמירות עד מצב של עיוורון ועוד.

בישראל ישנם כחצי מליון חולי סוכרת. ארגון הבריאות העולמי העריך כי בשנת 2009 היו בעולם קרוב לרבע מיליארד חולי סוכרת. מגמה זו צפויה להחמיר אף יותר עם היטמעות הרגלי תזונה גם לתרבויות נוספות במזרח אסיה לדוגמה.

ממצאי מחקרים רבים מצביעים על כך ששמירה על תפריט מאוזן, שמירה על משקל גוף תיקני וללא שינויים דרמטיים, תוך אכילת ירקות ופירות ומאכלים עשירים בסיבים תזונתיים, עשויה לשפר את ההתמודדות עם מחלת הסוכרת ואף להפחית באופן דרמטי את הסיכון לחלות בה.  יתרה מזאת, מחקרים מצביעים על תועלתה הרבה של פעילות גופנית למלחמה בסוכרת ומוכיחים שהתעמלות משפרת את תגובתיות התאים לאינסולין.