אדממה – מתכון מהיר פשוט להכנה

אדממה היא פולי סויה המצויים בתוך תרמיל ונאכלים לאחר אידוי או בישול. אידוי או בישול אדממה נעשה בצורה קלה תוך המלחה. אדממה נפוץ במדינות שונות גם עם תיבול מלח גס ללא קליפה. קיימים סוגים שונים של שימושים לאדממה. ניתן לשלב אדממה בסלט או להכין תבשילים שונים. זאת לצד הבישול הפופולרי של אדממה כחטיף לנשנוש.

ערכים תזונתיים ואיכויות מגוונות בפולי הסויה- אדממה. מתכונים פשוטים, סלטים עם אדממה ותבשילים. צילום: recipes Pixabay Siochina
ערכים תזונתיים ואיכויות מגוונות בפולי הסויה- אדממה. מתכונים פשוטים, סלטים עם אדממה ותבשילים. צילום: recipes Pixabay Siochina

מאה גרם של אדממה מכילים 110-170 קלוריות ובממוצע כ120 קלוריות. אדממה מכילה חלבון בשיעור גבוה. מאה גרם אדממה מכילים בין 10 ל13 גרם חלבונים. במאה גרם אדממה יש קרוב ל10 גרם פחמימות.

לאכילת פולי סויה השפעות בריאותיות שונות. תועלותיה של הסויה מגוונות. סויה נמצאה כשקורה לסיכון מופחת לסרטן ערמונית וסרטן השד. צריכת סויה קשורה לסיכון נמוך יותר לדלילות עצם ותופעות גיל מעבר ועוד.

ערכיה התזונתיים של אדממה מגוונים והיא עשירה באבות המזון. אדממה מכילה ויטמינים מינרלים ורכיבים תזונתיים מועילים שונים. כך היא מכילה סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, מגנזיום, מנגן, ויטמין C, תיאמין, ריבופלבין, ניאצין, ויטמין B5, B6, חומצה פולית, כולין, ויטמין A ועוד.

לפניכם מתכונים להכנת אדממה: מתכון מהיר פשוט להכנה, הכנת נשנוש אדממה מתובל וקלוי בהכנה קלה, סלט אדממה, קציצות אדממה, סלט אדממה ותירס, אדממה וחומוס ועוד

סרטונים אלה מפרטים את הוראות ההכנה לגבי מתכונים אלה להכנת אדממה: מקציצות מטוגנות, סלט, תבשיל ועד מתכון פשוט לנשנושי אדממה. בתאבון!

תבשיל אדממה, קינואה וברוקולי

מתכון לקציצות אדממה

סלט אדממה ותירס

מתכון פשוט להכנת חומוס אדממה

מתכון ייחודי לסלט אדממה

הכנת נשנוש אדממה מתובל וקלוי בהכנה קלה

 

 

 


דילוג לתוכן