איך להמנע ממוות ומוגבלות בגיל זיקנה ?

מחקר חדש מתאר את הקשר בין גורמי סיכון למוות ולמוגבלויות ונכויות

מעוניינים להזדקן בכבוד? רוצים להאריך ימים אך לא לסבול מליקויים בריאותיים? מעוניינים להפחית את הסיכון שלכם למוות בגיל מוקדם ? ממצאי מחקר חדש שופכים אור על גורמי הסיכון המרכזיים המובילים למוות מוקדם, מחלות ומוגבלויות בגיל מבוגר, ומסייעים בהבנת הצעדים לאורח חיים בריא יותר בגיל הזהב.

התעמלות בגיל מבוגר. ג.קרטר בריצה. מקור: ויקיפדיה.
התעמלות בגיל מבוגר. ג.קרטר בריצה. מקור: ויקיפדיה.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון מה הם הגורמים המרכזיים שקשורים באורח חיים של בני גילאים מבוגרים של 60 שנים ומעלה במהלך תקופה של שנים ולא בטווח מיידי או קצר. לפיכך, בחנו החוקרים מדגם של 2327 בוגרי מכללות בני 60 ומעלה במהלך 19 שנים בין 1986 לשנת 2005 על ידי שאלונים שמיפו את גורמי הסיכון המוכרים כמו משקל, התעמלות קבועה, עישון וכן היסטוריה רפואית והערכה של הבריאות הכללית, המוגבלויות וכן שיעורי התחלואה והתמותה.

החוקרים חילקו את הנבדקים לפי שלוש קבוצות שסבלו משיעור מוות, מוגבלויות ונכות גבוהים מאד, שיעורי מוות, נכויות ומוגבלויות רפואיות בינוניות וקבוצה של שיעורים נמוכים יחסית.
ממצאי המחקר שנערך על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי אוקלהומה ומבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית פורסמו בכתב העת לרפואה The American Journal of Medicine

מן הממצאים העלו החוקרים כי מבוגרים שהאריכו ימים וסבלו ממוגבלויות וממצבים רפואיים בשיעור הנמוך ביותר היו אלה שעישנו מעט, הרבו בפעילות גופנית ושמרו על משקל מאוזן ונורמלי.


דילוג לתוכן