בחירה והתאמה של ילקוט לבריאות הגב של הילד

המלצות משרד הבריאות לגבי בחירה והתאמה של ילקוט לבריאות הגב של הילד

באמצע חופשת הקיץ, מספר שבועות לפני חזרת התלמידים לבתי הספר, מפרסמת המחלקה לפיזיותרפיה של משרד הבריאות המלצות כיצד לבחור את הילקוט לילד ואיך להתאימו לגב של הילד לנשיאה אופטימלית ולהמנעות מנזקים אורטופדיים.

ילדות עם תיקי גב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Robert Michael
ילדות עם תיקי גב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Robert Michael

לבחירתו של ילקוט גב לילד, ולבחירתו, בהתאם למימדיו של הילד, השפעה אורטופדית, ולפיכך, חשיבות רבה לבריאות הגב של הילד.

בין ההמלצות שעליהן המליץ משרד הבריאות בנושא בחירת ילקוט לילד:

-מומלץ לבחור ילקוט שיכלול כמה תאים, באופן שיאפשרו חלוקה של המשקל בתוך התיק עצמו

– מומלץ לרכוש ילקוט המכיל ריפוד באיזור הגב של הילד

– מומלץ לרכוש ילקוט הכולל רצועות תמיכה רחבות בעלות ריפוד לכתפיו של הילד, עם יכולת התאמה של הרצועות באמצעות אבזם.

הימנעות ממשקל עודף בילקוט:

– לוודא שהמשקל של התיק, לא עולה על 15% מהמשקל של הילד כלומר אם הילד שוקל 25 ק”ג, המשקל של הילקוט לא יעלה על כארבעה ק”ג.

– לשאת בקבוקי משקה קטנים וקלים בילקוט ולא בקבוקי 1.5 ליטר כבדים לדוגמה

– לאחסן בבית או בבית הספר את החומרים שלא נחוצים ולקחת לבית הספר רק את החומרים שדרושים ללימודים של אותו יום

נשיאת ילקוט :

– מומלץ לשלב מחזירי אור בולטים על גבי הילקוט

– מומלץ לוודא שמרבית משקלו של הילקוט יימצא מול מרכז גבו של הילד ולא מול האגן, באמצעות התאמת הרצועות בכתפיים

– מומלץ לוודא שאורכן של שתי רצונות הכתפיים של הילקוט הוא שווה באופן שמאפשר פיזור משקל הילקוט באופן סימטרי

– מומלץ להנחות את הילד שידווח להוריו על כל כאב בכתפיים או בגב, בזמן נשיאת הילקוט

הורים רבים בוחרים בילקוט עם גלגלים אולם יש לשקול קניית ילקוט כזה, בהתחשב בתנאי הדרך לבית הספר, בהתחשב במשקל הרב שיש לילקוט שכזה ובהתחשב בקושי בהרמתו – לדוגמה במשרגות בבית הספר או בדרך לבית הספר.


דילוג לתוכן