המדריך לחיים מאושרים יותר

רובנו שואפים לחיות חיים כמה שיותר ארוכים וכמה שיותר טובים – אבל, שאיפות לחוד ומציאות לחוד – בפועל, רוב האנשים מבלים שעות ארוכות בכל יום במשרה שלא בהכרח מספקת אותם, כשהסיבה בגינה הם דבקים בה, היא להרוויח מספיק כסף בכדי “לסגור את החודש”.

לא מעט אנשים מעידים שאחרי כל “מחויבויות היומיומיות” לא נותר להם יותר מדי זמן בשביל להשקיע בדברים שהם באמת אוהבים לעשות או לבלות עם אנשים אהובים. ורבים אחרים, מעידים שהם מרגישים שהם פועלים יותר בשביל לרצות אחרים מאשר בשביל מה שהם רוצים.

המדריך לחיים מאושרים יותר. צילום:Pexels Andrea Piacquadio-376457
המדריך לחיים מאושרים יותר. צילום:Pexels Andrea Piacquadio-376457

בשורה התחתונה, ניתן לומר שלרוב האנשים יש אולי ביטוח חיים, אבל הם שוכחים שלחיים אין באמת ביטוח ומכיוון שהמחר לא באמת ידוע, עדיף שכבר היום הם ינקטו בפעולות ובצעדים על מנת לחיות חיים יותר מספקים וכן.. גם יותר מאושרים.
אז להלן מספר טיפים אשר יכולים לשפר במידה כזאת או אחרת את מידת הסיפוק מהחיים:

לא לצבור כעסים

על פי מחקרים אשר בוצעו בנושא, אנשים אשר אוגרים כעסים או נוטרים טינה, הינם פחות מאושרים מאנשים אשר יודעים “לשחרר”. כמובן, שנטירת טינה והתרחקות מאנשים בעקבות הכעסים, יכולים להוביל לתחושת בדידות – ואם נתייחס שוב למחקרים, נגלה שיש מחקר נוסף אשר הגיעה למסקנה כי בדידות מהווה כטריגר לפגיעה במצב רוח ואף עלולה לפגוע באיכות החיים ובבריאות ולעומת זאת. אנשים שהינם חברותיים וכאלו אשר מנהלים קשרים ענפים, הינם מאושרים יותר.
מהמחקרים הללו, ניתן להסיק שמי שלא צובר כעסים ושומר על קשר עם החברים, הינו מאושר יותר.

לנסות להימנע מהשוואות

אז קצת קשה בעידן הרשתות החברתיות לא לעשות השוואות – כאשר, כל אחד מאיתנו חשוף באופן יומיומי לתמונות של אנשים שכל הזמן נופשים או מטיילים בחו”ל, שנהנים מזוגיות מושלמת ושאוכלים ארוחות גורמה מושקעות (ופוטוגניות). אז כן, שעה שאתם סופר את השעות עד לסיום יום העבודה ורואים בפיד תמונות של אנשים שמטיילים כרגע באוסטרליה ומשתפים שהיעד הבא הוא תאילנד, קשה שלא להשוות. בפועל, ההשוואות הללו לא ממש מועילות ולהפך מכאן, הם יכולים לגרום לנו להיות מתוסכלים. חוץ מזה חשוב לזכור שמה שרואים בתמונות לא בהכרח משקף את המציאות (או לפחות לא את כולה).

לחיות את הרגע

עכשיו, כשאומרים לחיות את הרגע, זה לא אומר לא לחשוב על העתיד – וכשאומרים לחיות כל יום כאילו הוא היום האחרון בחיים, זה לא אומר שצריך לעשות ביטוח חיים ולמהר להירשם לשחייה עם כרישים..
אבל זה כן אומר לנסות לוותר על דחיינות ולנסות ולעשות את הדברים האהובים הכי מוקדם שמתאפשר.

אל תיקחו את עצמכם יותר מדי ברצינות

איך שלא מסתכלים על זה, זה לא באמת מועיל לקחת את עצמנו יותר מדי ברצינות – אומנם יש דברים בחיים שקשה יותר להקליל בהם או שחשוב להתייחס אליהם ברצינות. אבל, ככלל, בכל מקרה שמתאפשר עדיף “לזרום”, לדעת גם לצחוק על עצמנו ולהבין שכל יום שעובר או יום שלא יחזור יותר, אז חבל ומיותר לקחת אותו קשה מדי שאפשר לנסות וליהנות ממנו.

נסו לראות את הדברים הטובים

זה לא תמיד קל לראות את הדברים הטובים בחיים ובעיקר לא בימים הפחות טובים. יחד עם זאת, כל אדם יכול לנסות ולאמן את עצמו בדרך לגישה אופטימית יותר. זה יכול להיראות בהתחלה כאילוץ, להתמודד עם משבר כזה או אחרת ולנסות בכוח להיזכר שיש בבית משפחה אוהבת, אבל אם “מאלצים” כמה פעמים, בהמשך זה כבר יבוא באופן טבעי.

כתבה זו היא תוכן מקודם בשיתוף AIG