השפעות מתמשכות לאימון גופני

שווה מאמץ: 10 דקות של אימון גופני ממשיכות להשפיע גם לאחר שעה

 

מכשיר אימון גופני. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC-By. צילום: Vitabc
מכשיר אימון גופני. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC-By. צילום: Vitabc

ידוע כי פעילות גופנית טובה לבריאות. אנשים העוסקים בפעילות גופנית הם בעלי סיכון נמוך יותר למחלות לב, שבץ וסוכרת.

שיטה חדשה לאנליזה של מטבוליזם על ידי בחינת תוצרי חילוף החומרים שימשה חוקרים במחקר שנערך על ידי החוקרים של בית החולים הכללי של מסצ’וסטס, לבחינת השפעותיו של אימון גופני. ממצאי המחקר שפורסם בכתב העת Science Translational Medicine מצביעים על כך שהשפעתו של אימון גופני קצר בן 10 דקות נמשכת גם לאחר שעה ! החוקרים מצאו כי תוצרי מטבוליים של המאמץ הגופני כגון של מטבוליטים האחראים לויסות רמת הסוכרים בדם, שריפת שומנים וקלוריות התגלו גם כשעה לאחר סיום הפעילות.

מבין שלוש קבוצות המשתתפים במחקר –קבוצת משתתפים בעלי כושר מעולה- רצי מרתון, קבוצה בכושר רגיל בגיל העמידה וקבוצה בכושר גרוע שפיתחו קוצר נשימה.  בקבוצת המשתתפים שהיו בעלי כושר מעולה, ניכר כי השפעתו המאוחרת של האימון הגופני גדולה בשיעור הגבוה ביותר, בהשוואה לנבדקים בעלי בריאות תקינה או בעלי בעיות נשימה וכושר נמוך.

הקישור למחקר בנושא ההשפעות של התעמלות על חילוף חומרים

 


דילוג לתוכן