זריקות בוטוקוס להפחתת מיגרנות

ממצאי מחקר המצביעים על יעילות זריקות בוטוקוס המשמשות לטיפול בקמטים לשימוש רפואי של הפחתת מיגרנות

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

בריאות ויופיאנטי אייג'ינג וקמטים
רעלן הבוטולינום - בוטוקס. מקור:ויקיפדיה. מאת: Ayacop

כיצד זריקות בוטוקס מסייעות כנגד כאבי ראש? איך בוטוקס משפיע על מיגרנות? ממצאים שונים מצביעים על יעילותו של בוטוקס בהיבטים בריאותיים שונים. כך גם נמצא כי לבוטוקוס שיש השפעות מועילות על הפחתת מיגרנות. הרעלן בוטולינום מסוג A – המכונה בוטוקס, משמש לטיפול בקמטים, עיבוי שפתיים ועוד. לפני כ15 שנה, התברר כי אנשים שקיבלו זריקות בוטוקס להעלמת קמטים, דיווחו על השפעה על כאבי ראש שחוו קודם לכן.

מיגרנה מהווה סוג של הפרעת כאב ראש משמעותית. מיגרנה היא הגורם השני בשכיחותו להפרעות נוירולוגיות לאחר כאב ראש רגיל. השכיחות של מיגרנות באוכלוסיה הכללית היא בין 10 ל-15% מהאנשים הסובלים ממנה.

תוצאות מחקר חדש המתפרסם בכתב העת Headache- Journal of Head and Face Pain, מצביעות על כך שטיפולים שכללו סדרה של זריקות בוטוקס, גרמו להפחתת שכיחות מיגרנות, בקרב המשתתפים. זאת בהשוואה למשתתפים שקיבלו זריקות דמה- פלצבו ששימושו כקבוצת ביקורת.

זריקות בוטוקוס מסייעות להפחתת מיגרנות

המחקר מצביע על יעילות זריקות בוטוקס גם לטיפול בכאבי ראש. מחקר זה כלל 1,384 נבדקים מתוכם 688 שקיבלו זריקות בוטוקס ו696 עם זריקות פלסבו. המחקר בחן את תדירות כאבי הראש, תדירות אפיזודות של כאבי ראש חמורים ותדירות של נטילת תרופות לכאבי ראש. תוצאות המחקר העלו כי כי בקרב המשתתפים שקיבלו בוטוקוס, חלה ירידה משמעותית בתכיפות הימים שבהם חוו כאבי ראש והתמעטות אפיזודות של כאבי ראש חמורים. מרבית המשתתפים בקבוצת הניסוי ובקבוצה שקיבלה זריקות דמה דיווחה על תופעות לוואי לזריקות.

סיכום הממצאים מעלה כי שימוש בזריקות של בוטוקס מפחית את התופעה של מיגרנות כרוניות וכן מפחית את הסימפטומים הקשים הנלווים למיגרנות ובכך תורם לשיפור התפקוד, החיוניות והבריאות הכללית של המטופלים.

סיכומו של דבר, ממצאים אלה ואחרים מצביעים על יעילות הבוטוקס לכאבי ראש. שימוש בבוטוקס מהווה אפשרות זולה לטיפול בסוגים שונים של מיגרנות, כולל סוגים כרוניים, אפיזודיים, חד צדדיים וסטיבולריים. בוטוקוס יכול להפחית את תדירות התקפי המיגרנה ולהפחית את חומרת הכאב.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן