חיסון קורונה וסיכון לדלקת קרום הלב

חיסון קורונה וסיכון לדלקת קרום הלב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות לב
סבירות גבוה מיוקרדיטיס - דלקת קרום הלב לאחר חיסון במנה השניה לקורונה. צילום: Pixabay Clker-Free-Vector-Images P Pixbay

דיווחים שונים הצביעו על חשד לקשר בין חיסון הקורונה כמו גם מחלת נגיף הקורונה עצמה לבין דלקת קרום הלב. לשם כך ביקש משרד הבריאות לבחון את הקשר בין החיסונים לבין המחלה.

מן הממצאים עולה חשש לסיכון לאחר המנה השלישית של חיסון הקורונה ללקות בדלקת קרום הלב. ממצאים אלה עלו לאחר ששלושה צוותים של משרד הבריאות מצאו קשר בין קבלת חיסון נגד קורונה לבין דלקת קרום הלב. הצוות הגיש לפני יומיים את מסקנותיו למנהל משרד הבריאות.

משרד הבריאות מינה צוות מומחי בריאות הציבור – אפדימיולוגים לבחינת הנושא. זאת לצד מומחים אקדמאים מהטכניון, מאוניברסיטת חיפה ומאוניברסיטת תל אביב. בנוסף בחן את הממצאים גם צוות של מומחי המרכז הלאומי לבקרת מחלות. המדענים בחנו נתונים של תחלואה לבבית לצד נתוני התחסנות כנגד קורונה ומידע נוסף.

קשר אפשרי בין החיסון למיוקרדיטיס

בדו"ח שהגישו למשרד הבריאות העלו המדענים כי קיים קשר בין קבלת חיסון במנה שניה לבין הופעת דלקת קרום הלב. סיכון מוגבר זה הופיע במיוחד בגברים. הסיכון קיים בעיקר בגברים צעירים בין גיל 16 ל30. עם זאת הממצאים העלו כי הסיכון המוגבר ביותר הוא לצעירים בני 16 עד 19. בקבוצת הגיל הזו היה הסיכון לדלקת קרום הלב עקב חיסון במנה שנה, רב יותר.

החוקרים מצאו כי בין דצמבר 2020 למאי שנת 2021 מתוך 275 מקרי דלקת, 148 התחוללו סמוך לקבלת חיסון נגד קורונה. 27 מקרי מיוקרדיטיס מתוך מעל חמישה מליון מחוסנים ארעו לאחר חיסון ראשון. 121 מקרי מיוקרדיטיס מתוך כחמישה מליון מתחסנים ארעו בתוך חודש מהחיסון לקורונה במנה השנייה.

המדענים מצאו כי התופעה היתה שכיחה במיוחד בקרב גברים בני 16 עד 30 ובמיוחד בני 16 עד 19. רוב החולים אושפזו במצב קל יחסית למשל ארבעה ימים או פחות.

דלקת קרום הלב היא מחלה הנגרמת על ידי נגיפים כמו קורונה. היא מתאפינת בקוצר נשימה וכאבי חזה, דפיקות מואצות ונשימה כבדה. דלקת זו חולפת לעתים קרובות מעצמה והיא מופיעה באופן קל יחסית ואף אינה מאובחנת לעיתים רבות. מחלה זו מסתיימת בלא סיבוכים ומהלכה שפיר לרוב. עם זאת לחלק מהחולים מתפתחת הדלקת לתחלואה ממושכת ואי ספיקת לב מסוכנת.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן