טיפים לעור פנים חלק

כיצד לשפר את מראה עורנו: 7 טיפים מובילים איך להשיג עור פנים חלק וזוהר בהנחיות פשוטות ללא התערבות רפואית

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות ויופיויטמינים
עיצות וטיפים להשיג עור פנים חלק וזוהר. צילום Pixabay Seksak Kerdkanno

להשיג עור פנים חלק נחשב שאיפה של רבים הדואגים לטיפוח והזנת עור הפנים, בשאיפה לקבלת מראה פנים זוהר ולא יבש. ברחבי האינטרנט קיימות עיצות רבות, תרופות סבתא, טיפים לטיפוח טבעי של עור הפנים מצד גורמים רפואיים ומצד בעלי מקצוע לא מוסמכים וגולשים. קיבצנו בפניכם מספר המלצות מרחבי הרשת לגבי טיפוח עור הפנים. טיפים להשגת עור פנים זוהר וחלק המופיעים מבוססים על המלצות ורפואה עממית, שיטות טבעיות או המלצות של אנשים ללא הסמכה בתחום הקוסמטיקה והטיפוח.

לשמור על עור הפנים בעצה של מומחה

במידה וקראתם טיפ, עיצה או המלצה (באתרים או בהמלצות אישיות) שנראה לכם מועיל לגבי השגת מראה חלק של עור הפנים, בידקו עם גורם רפואי מוסמך שהוא מתאים עבור עור הפנים שלך. כלומר לפני שממהרים למרוח תכשיר להחלקת עור הפנים, הצערתו או טיפוחו, כדאי לבדוק עם גורם מוסמך שהדבר לא יזיק לנו. ייעוץ כזה ייעשה בהתחשב במצב הבריאותי שלך, בסוג העור וברגישויותך.

כמו כן, במידה וטיפים אלו מותרים לאחר ייעוץ עם גורם מומחה בו התייעצת, כדאי לוודא שההמלצה עובדת באופן אינדיבידואלי על העור באופן מצומצם ונסתר. כלומר לפני מריחה של חומר, קרם פנים, משחה (אפילו רפואית) תרופת סבתא טבעית, צמחי מרפא או מרקחת עשב או ירק על עור הפנים מומלץ לנסות על פיסת עור במקום נסתר בגוף. זאת על מנת לוודא שהטיפול אינו סותר, מזיק או פוגע בעור או בגוף.  לאחר שראינו לאחר יום שהחומר או המכשור שאנו רוצים להשתמש בו אינו מזיק, ניתן לנסות במתינות לבחון את השפעתו על עור הפנים.

7 טיפים לטיפוח עור פנים חלק

המלצות רבות מתפרסמות לגבי הדרכים להפוך את עור הפנים למלא ברק, זוהר, חיוני, רך למגע וחלק למראה. העיצות השונות מתפרסמות לעיתים על ידי גורמים בעלי אינטרס על מנת לשווק מוצרים וטיפולים מסוימים. לכן, כדאי לקבל המלצות אישיות מגורמים מקצועיים שאתם מכירים לפני התחלה בטיפול שעליו קראתם. בין אם מדובר בג'ל שמשווק כמחולל פלאים. בין אם מדובר בקרם טיפוח שמיוחצ"ן באופן סמוי או גלוי כמפחית קמטים, מעודד שיקום עור או גורם לעור חלק. ובין אם מדובר בתכשיר טבעי מצמחים או תרופת סבתא המוצעת למכירה במרקחה ייחודית, גלו זהירות וחשדנות בריאה.

כך, לפני שאתם מסכנים את עורכים ערכו כאמור בחינה של הרכיבים, התייעצו, וקבלו המלצות מגורמים מקצועיים או אנשים שאתם סומכים עליהם, קיראו בפורומים, בצ'אטים, בלוחות פרסומיים, בקבוצות ווטסאפ ובפייסבוק על התכשיר. זאת כשהגורמים האלה אינם קשורים לחברות המשווקות וכשהם נטולי מניעים סמויים ככל האפשר.

אז כיצד לעודד את עור הפנים שלנו להיות חיוני, להראות טוב, להיות יותר חלק וזוהר ? הנה 7 טיפים, עיצות, תרופות סבתא ותכשירים לא ממותגים. הללו נפוצים ברשת האינטרנט ומחוצה לה. כאמור, יש לבדוק את ההתאמה עבורכם. אז בואו נתחיל בעצות והטיפים המובילים לעור פנים חלק:

 

1. שתיית מים לשיפור חיוניות עור הפנים

מים מסייעים לשמירה על גמישות העור, רכותו ומראה חיוני, בריא וחלק יותר של העור. שתיית מים מפחיתה את השומניות של עור הפנים והגוף, ולכן מומלץ לשתות כמות של 8 כוסות מים (כליטר וחצי) במידי יום.  מעבר לכך, ישנה תועלת רבה בשתיית מים לניקוי הגוף, לשמירה על משקל מאוזן ולשמירה על פעילות מטבולית בריאה.

שתיית כמות מספקת של מים הוכחו כמועילים לעור לח יותר וגמיש. שתיית נוזלים בכמות טובה הוכחה כמשפרת את כמות הלחות בעור, מפחיתה את היובש שלו, מגבירה אלסטיות ומפחיתה בעיות עור כמו אקנה.

2. תזונה נכונה למראה פנים חלק וצעיר

תזונה משפיעה על כל איבר בגופנו. עור הפנים כמו עור הגוף מושפע באופן משמעותי גם מהתזונה. לכן אחד הטיפים המועילים ביותר לשמירה על עור הפנים, טיפוחו ומראה פנים חלק הוא תזונה בריאה.

הקפדה על צריכה של מזונות, ירקות, פירות, אגוזים, קטניות ומאכלים אחרים עתירי חומרים מזינים לעור הפנים יכולה לסייע. כך לדוגמה מחקרים מצביעים על כך שלתזונה ערך כה חשוב שהיא אפילו יכולה לסייע למראה עור עם פחות פצעים ואקנה, עקב תזונה.

3. מי אורז על עור הפנים למראה חלק

טיפוח עור הפנים ואפילו טיפוח השיער באמצעות מי אורז הינה תופעה מוכרת במזרח – למשל בסין וביפן. הרפואה העממית, שיטות פולקלוריסטיות ותרופות סבתא מתארות את המנהג כמועיל לטיפוח.

הטיפ של שימוש במי אורז כמסייעים להצערת עור הפנים ומראה צעיר ורענן נפוץ מאוד. רבים כותבים וממחישים כיצד מי אורז מסייעים לטיפול בעור פנים ושיקומו. מי אורז הם תערובת פשוטה להכנה וזולה מאוד ועל פניו לא אמורה לגרור אלריה, גירוי או רגישויות ולכן רבים מנסים אותה. במיוחד לנוכח ההמלצות הרבות אודות מי אורז כיעילים להחלקת וטיפוח הפנים. מי האורז מוכנים על ידי השריה של אורז במים, המתנה ואז סינון המים והשמתם על עור הפנים. יש המקפיאים את מי האורז ומורחים באמצעות קוביות מי אורז מוקפאות על עור הפנים. כך, הם משתמשים בטיפ נוסף נפוץ לשימוש במים קרים לטיפוח העור של פניהם.

ניתן להכין מי אורז רגילים ואפשר גם להשתמש במי אורז מותססים. להכנת מי אורז רגילים יש לנקות במים את האורז מלכלו. לאחר מכן יש להשרות רבע כוס של אורז לא מבושל בכוס מים ולהמתין 15 דקות. לאחר מכן יש לערבב את המים. כשהמים הופכים ללבנים סננו את הנוזל. העבירו אותו לקערה ותוכלו להתחיל להשתמש במי האורז על ידי השמתו על הפנים.

4. הימנעות מחשיפה לעישון וזיהום אוויר לשמירה על עור הפנים

עישון גורם להזדקנות מהירה יותר של עור הפנים, הוא גורם לאובדן האלסטיות של העור ומוביל לקמטים והעדר חיוניות. מלבד נזקיו הבריאותיים הרבים של עישון כמו סרטן, סיגריות, נרגילה ואוויר מזוהם ומעושן מזיק לעור.

עור הפנים רגיש לתזונה לקויה, ליובש, וגם לחשיפה ללכלוך וזיהום סביבתי. זיהום אוויר, פיח, תרכובות ותערובות כימיות מהאוויר פוגעות בעור הפנים. כך גם עשן של מכוניות או זיהום תעשייתי. בנוסף לכך גם עישון הוכח כפוגע בחיוניות עור הפנים. הימנעות מעישון והפחתת חשיפה לזיהום סביבתי משפרת את מראה העור.

 

5. הפחתת לחץ נפשי להפחתת קמטים ועור פנים חלק

לחץ נפשי, מתחים, סטרסט ועקה משפיעים לרעה על כל מנגנוני גופנו. ממצאים הראו כי לחץ נפשי גורם לתגובות הורמונליות וביו כימיות המשפיעות גם על עור פנינו לרעה. כך לדוגמה לחץ נפשי קשור להגברת הסיכון לגירוי בעור, אדמומיות, אלרגיה, אקזמה ופסוריאזיס. חשוב לשמור על בריאות נפשית, למעט ככל האפשר בדריכות, עקה, מתחים ולצים נפשיים. כך גם שמירה על שינה בכמות מספקת משפיעה לטובה על מצב עור הפנים המשתקם ומתחדש במהלך הלינה. ד"ר אנשאל פאאת' מסבירה על נזקי הלחץ הנפשי על בריאות העור:

 

6. הימנעות מנזקי השמש לשמירה על עור פנים ללא כתמי עור, קמטים ופגיעה

מלבד סרטן העור, קרני השמש גורמות לנזקים רבים בעור הפנים. פגמים בעור, מראה הלא חלק, הקמטים, פיגמנטציה, שינויים במרקם והעדר חיוניות, הזדקנות העור ובעיות נוספות נגרמים מנזקי חשיפה לשמש. צמצום החשיפה של עור הפנים לשמש, התגוננות מנזקי קרני הUV באמצעות קרם הגנה, שמשיה, כובע והפחתה של שיזוף וחשיפה לקרני שמש במהלך שעות היום במיוחד בצהריים יסייעו לשמירה על בריאות העור.

סרטון הדרכה ובו טיפים איך למרוח קרם הגנה כנגד נזקי השמש לעור הפנים:

7. שגרת טיפוח עור הפנים בהזנה חיצונית

שמרו על שגרת טיפוח של עור הפנים. הזינו את עור הפנים ושקמו אותו להשגת מראה פנים חלק. עשו זאת על בסיס קבוע. התמידו בכך. זאת באמצעות טיפולים טבעיים לעור, צמחי מרפא, תרופות סבתא, מסיכות ביתיות, ירקות כמו מלפפון, פירות כמו בננה, צמחים כמו אלוורה, מוצרים, חומרים ותכשירים שונים. העיקר שתעניקו לעור את ההזנה המשלימה מעבר לשתיית מים, אכילה נבונה, הימנעות מחשיפה לעשן וזיהום וקרני שמש. ייתכן ותעדיפו קרם טבעי על בסיס מי וורדים, תמצית רימונים, שמן זית, פרופוליס, פירות יער, טיפול פנים בחומץ מדולל, קינמון, דבש (דבש רגיל או דבש מיוחד, למשל דבש מאנוקה), או ג'ל או סרום המכיל רכיבים טבעיים, ויטמין D, ויטמין C או ויטמין A, מסיכות פנים להכנה ביתית על בסיס בננה, מלפפונים או מי אורז. המגוון גדול. בדקו מה מתאים לעורכם. התייעצו בחברים ובגורמים מקצועיים. העיקר שתפעלו לטיפוח העור והזנתו.

20 מסכות הזנה ביתיות להכנה לעור פנים חלק ובריא:

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן