לשתות אבל לא קפה או קולה

שתייה נבונה : משקאות הגורמים להתייבשות הגוף, לא להרווייתו

מרבית המשקאות שאנשים שותים מכילים בעיקר מים. בקפה יש 98-99% מים, במשקאות סודה 90-95%, ביין 80-85%, בבירה קלה 90-94% ובתה כ- 98% מים. מתוך כך אנשים חושבים ששתיית משקאות אלו במשך היום תספק להם את 8-10 כוסות המים להן זקוק הגוף. מרבית האנשים שותים במקומות העבודה שלהם קפה או קולה, ואם הם צמאים, אז עוד כוס קולה תרווה אותם. לא כן? 

שתיית מים. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3 -by-sa. צילום: Roger McLassus
שתיית מים. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3 -by-sa. צילום: Roger McLassus

הבעיה היא בהבנת הנושא. אנשים חושבים שאם הם ישתו משקאות כאלו ויאכלו מזונות מכילי נוזלים, זה יוכל לבוא במקום שתיית מים טהורים. חושבים ששתיית מספר משקאות קלים מוגזים ליום תספק להם את המים הדרושים לגוף.

אבל, מסתבר שכאשר אדם חש צמא, זה איתות של הגוף שהוא מתייבש. רבים מחליפים צמא בתחושת רעב, אוכלים ואילו הגוף נשאר מיובש. אלכוהול ומשקאות מכילי קופאין מוציאים נוזלים מן הגוף, לא מספקים. בדרך כלל, משקאות כמו קפה, קולה ותה מכילים קופאין. קופאין מוכר היטב כחומר משתן – הוא מוציא נוזלים מן הרקמות והם מופרשים דרך השתן. אותו הדבר קורה עם שתיית משקאות מכילי אלכוהול. אדם מאבד בממוצע מדי יום מעל שניים וחצי ליטרים. עליו לספק לעצמו כמות זו בחזרה כדי לשמור על משק נוזלים נכון בגוף.

המים עוזרים לגוף בדרכים רבות, ואלו הן:

1) הם ראויים לשתיה, שלא כמו משקאות “אנרגיה”, שלמעשה לא תורמים לאדם אנרגיה אלא מבזבזים את מה שיש לו.

2) הם אמצעי ההובלה של רכיבי התזונה לכל חלקי הגוף.

3) הם מסיעים את חומרי הפסולת החוצה אל הכבד ואל הכליות.

4) הם אמצעי חשוב למניעת עצירות.

5) מים מרעננים ומשפרים את מראה העור.

6) הם מצמצמים סימפטומים של סינדרום טרום מחזורי.

7) הם מפחיתים הרגשת רעב.

8) מסלקים משקעי רעלים מן הגוף.

9) עוזרים לשמירת כושר מיני תקין.

10) הם עוזרים לשמירה על נעורי הגוף והמוח.

בלי שתייה אין חיים. הרבה בעיות בריאות נפתרות עם שתייה מספקת.

מקורות

NaturalNews. Consuming certain beverages will dehydrate the entire body Monday, June 17, 2013 by: Wendy Merrill
http://www.naturalnews.com/040820_dehydration_beverages_caffeine.html#ixzz2WSZeUCrqhttp://www.frequencyrising.com/water_dehydration.htm
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0001977/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9540312

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466


דילוג לתוכן