מדיטציית זן לטיפול בכאבים

מדיטציית זן יעילה לטיפול בכאבים ואיזון רגשי

שימוש בתרגילי מדיטציית זן עשויה לסייע בהפחתת כאבים ואיזון מנטלי, פיזי ורגשי. כך לפי ממצאי מחקר חדש שפורסם על ידי חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול בקנדה.

מדיטציה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc2-by. צילום: Sarvodaya Shramadana
מדיטציה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc2-by. צילום: Sarvodaya Shramadana

מחקרים קודמים העלו כי תרגול קבוע של .במחקר זה שיועד לבחון את השפעת מדיטצית זן על חווית הכאב ופוטנציאל שיכוך הכאב, השוו החוקרים קבוצת מודטים מיומנים במדיטציית זן שתרגלו בעברם לפחות 1,000 שעות מדיטציה למול קבוצת מתנדבים ללא נסיון. הנבדקים חוו גירוי מכאיב בשוק.

ממצאי המחקר, שפורסם בכתב העת Psychosomatic Medicine העלו כי אנשים שתרגלו מדיטציית זן, חוו רגישות נמוכה יותר לכאב ובנוסף חוו אפקט של הפחתה בכאב במהלך מצב מדיטטיבי (mindful states).

תוצאות המחקר תומכות בממצאים מחקריים נוספים שהצביעו על כך ששימוש תכוף במדיטציה עשוי לסייע בהפחתת כאבים, ועשוי לעבות אזורים במוח האחראים על תחושת כאב ותפיסה חושית.

הקישור למחקר אודות השפעת מדיטציית הזן על הפחתת כאבים ואיזון רגשי