מניעה וטיפול טבעי בסוכרת מסוג 1

סוכרת מסוג 1 – מניעה וטיפול טבעי

סוכרת מסוג 1 שכיחה כיום הרבה יותר מבעבר. בשנים האחרונות התחלואה בה עלתה במידה דרמטית בכל ארצות המערב. מחלה זו נחשבת כאוטו-אימונית. אבל בניגוד למה שחשבו בעבר שסיבתה העיקרית היא תורשה, בעקבות העלייה הרבה בשכיחות מייחסים אותה כיום יותר כתגובה להשפעות סביבתיות.

משאבת אינסולין לחולה סוכרת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Mbbradford
משאבת אינסולין לחולה סוכרת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Mbbradford
אחת מן הסיבות העיקריות למחלה היא שתיית חלב פרות מפוסטר. בין שתיית חלב כזה לבין שכיחות המחלה נמצא קשר סטטיסטי מובהק. שתיית חלב כזה גורמת לכניסת חלבונים זרים אל בין תאי ביטא שבלבלב והם גם פוגעים במערכת החיסונית. תהליכים אלו פוגעים בייצור האינסולין.

מחסור בוויטמין D נמצא אף הוא כסיבה מובילה להתפתחות מחלות אוטואימוניות ובכללן סוכרת מסוג 1. ויטמין D חשוב לעצמות, ללבלב, למוח – למעשה לכל איבר בגוף. רמה נמוכה מתחת ל-20 ננוגרם למיליליטר נמצאה בארה”ב אצל 67% מן האמהות ואצל 87% מהילודים. כאשר דאגו לתינוקות מעל גיל שנה לבל יחסר להם ויטמין זה, הכי טוב על-ידי חשיפה מבוקרת לשמש, הסיכון שלהם ללקות בסוכרת מסוג 1 ירד ב-80%.
הדרך היותר בטוחה ויעילה לקלוט ויטמיו D שאמנם יהיה פעיל בגוף היא על-ידי חשיפה של חצי גוף, חצי שעה ביום, לשמש. אין להתמרח בקרמים של הגנה – אלו יכולים לצמצם ב- 98% את קליטת ויטמין D מהשמש. בחורף עדיף להיחשף לשמש, ביום יפה, ממש בשעות הצהריים. בקיץ, קצת לפני הצהריים וקצת אחרי, אבל לא להגיע לידי כוויות בעור. האדמה קלה מספקת.
יש לדאוג לבל יחסרו שמנים מקבוצת אומגה-3, שאותן ניתן לקבל דרך אצות ים מיקרוסקופיות, שמן קריל או מזונות צמחיים מכילי אומגה-3. חשוב לאכול ירקות ופירות עשירי פיטוכימיקלים ומזונות כמו אבוקדו, מיץ ירק חיטה ותבלינים כמו כורכום עם מעט פלפל שחור, זנגביל, קינמון,רוזמרין ואורגנו.

מקורות

http://en.wikipedia.org/wiki/Diabetes_mellitus
Prevent and treat Type I Diabetes with healthy lifestyle Monday, February 14, 2011 by: Dr. David Jockers
http://www.naturalnews.com/031320_type_1_diabetes_lifestyle.html#ixzz1pdrHCiIW

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466


דילוג לתוכן